پوشش بام تخت جمشید

شستشو و تمیز کردن سقف شیروانی: هر ساختمان و سازه‌ای برای ‌اینکه دوام بیشتری داشته باشد و طول عمرش بالاتر برود، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. سازه های دارای سقف‌ شیبدار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درست است که نصب این سقف‌ ها بسیار راحت است و آن ها به نگهداری آن ‌چنانی نیز نیاز ندارند؛ اما به ‌هر حال تمیز کردن سقف شیروانی جزو اقداماتی دسته‌ بندی می‌شود که می‌تواند طول عمر و کارایی این سقف ‌ها را افزایش دهد.

شستشو و تمیز کردن سقف شیروانی | شینگل | تخت جمشید

در بسیاری از موارد افراد به دلیل این‌ که حس می‌کنند تمیز کردن سقف شیبدار کار نسبتاً سختی است، از خیر این اقدام می‌گذرند. اما به این‌ موضوع توجه داشته باشید که شما می‌توانید با تمیز کردن سقف شیبدار به‌ صورت مرتب و همچنین دوره‌ای، عمر پوشش و به‌ طور کلی سازه سقف شیبدار را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

تمیز کردن و شستشوی سقف شیبدار

اقدامات لازم برای مراقبت از سقف شیروانی

بارش باران و برف می‌تواند به ‌نحوی سقف شیبدار شما را تمیز کند، اما این‌ موضوع به این معنی نیست که شما نباید به تمیز کردن سقف شیبدار بپردازید. در برخی موارد بارش باران‌ های اسیدی نیز به‌ خودی ‌خود می‌تواند تأثیر مخربی روی سقف شیبدار داشته باشد. به‌ همین دلیل شما باید با اقدامات متنوع، برای تمیز کردن سقف شیبدار خود برنامه بریزید. برای مثال، شما نباید اجازه دهید که زباله ‌هایی مانند برگ‌ ها و یا حتی گرد و خاک بیش ‌از حد روی سقف شیبدار شما باقی بماند. علاوه ‌بر تاثیر مخرب وجود این زباله‌ ها روی پوشش سقف شیبدار، آن‌ ها می‌توانند در میان مسیر آب در ناودان ‌های شما گیر کنند. این موضوع می‌تواند هنگام بارش باران ‌های شدید مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

پس هنگامی‌ که حس کردید که روی سقف شیبدار شما آشغال و زباله جمع‌ شده، حتماً برای تمیز کردن آن اقدام کنید. علاوه ‌بر این موارد، اگر منطقه زندگی شما منطقه مرطوبی است، می‌توانید با استفاده از سم‌پاشی از رشد جلبک ‌ها و همچنین کثیف شدن و کپک زدن سقف شیبدار جلوگیری نمایید. سم‌پاشی به شما کمک می‌کند تا اجازه ندهید هیچ ‌گونه جلبک و ماده اضافه‌ای روی سقف شیبدار شما رشد کند. به این موضوع توجه داشته باشید که علاوه ‌بر زشت کردن ظاهر سقف شیبدار، رشد کردن جلبک می‌تواند باعث ایجاد بوی بد نیز شود. علاوه‌ بر این موارد، شما می‌توانید با استفاده از یک شلنگ آب و یک واشر کم ‌فشار، به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی سقف شیبدار خودتان را بشویید و آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

تمیز کردن و شستشوی سقف شیبدار

تمیز کردن پوشش‌ های متفاوت سقف شیروانی

پیشتر برای شما گفتیم که روش تمیز کردن سقف شیبدار کدام است و شما چگونه می‌توانید این سقف‌ ها را از هرگونه آلودگی پاک کنید. حال بیایید با یک دیگر به ‌طور به‌ خصوص بررسی کنیم که برای هر کدام از انواع متفاوت پوشش سقف شیبدار، باید از چه روش‌ هایی برای پاک کردن و تمیز کردن این سقف‌ ها بهره برد.

تمیز کردن شینگل

سقف شینگل پوششی آسفالتی می‌باشد که در کنار قیمت نسبتاً مناسبی که دارد، می‌تواند زیبایی خانه شما را نیز بیشتر کند. اما به این ‌موضوع توجه داشته باشید که معمولاً این پوشش ‌ها در آب ‌و هوای مرطوب، در بازه زمانی نسبتاً زیاد ممکن است تغییر رنگ دهند. این تغییر رنگ به دلیل ایجاد کپک‌ ها و جلبک ‌هایی است که در مناطق مرطوب بیشتر به وجود می‌آیند.

علاوه ‌بر تمیز کردن سقف شیبدار، شما می‌توانید هنگام نصب این سقف به سراغ شینگل هایی بروید که با ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی طراحی و تولید شده‌اند و از ایجاد کپک جلوگیری می‌کنند. به ‌هر حال با رشد علم و فناوری، وجود چنین شینگل هایی دور از ذهن نیست. علاوه ‌بر استفاده از این شینگل ها، شما می‌توانید با استفاده از انواع متفاوت پاک‌ کننده‌ های شیمیایی، سقف شیبدار خود را تمیز کنید و از ایجاد جلبک و آلودگی روی آن تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایید. برای تمیز کردن پوشش شینگل، شما به پاک‌ کننده شیمیایی مناسب، شلنگ آب با واشر کم‌فشار و همچنین کمی زمان و انرژی نیاز خواهید داشت.

تمیز کردن سقف پی ‌وی سی

پوشش ورق PVC نیز درست مانند پوشش شینگل به نگهداری نیاز دارد. درست است که سقف شیبدار پی ‌وی سی با روکش ‌های شیمیایی مقاومی روکش شده، اما به‌ هر حال تمیز کردن سقف شیبدار پی ‌وی سی نیز یکی از فاکتور هایی است که می‌تواند عمر این سقف ‌ها را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. درست مانند سقف شیبدار شینگل، ممکن است که روی ورقه‌ های پی وی سی نیز کپک ‌های متفاوتی ایجاد شود. برای از بین بردن این کپک‌ ها نیز، شما به مواد شیمیایی و محلول ‌های گوناگون نیاز دارید.

البته می‌توانید با شستشوی مداوم، از ایجاد انواع متفاوت کپک ‌ها در این سقف ‌ها جلوگیری کنید. برای شست‌ و شوی این پوشش ‌ها، بهتر است که شما از آب کم‌فشار استفاده کنید تا آسیبی به لایه‌ های متفاوت این سقف‌ ها نرسد. استفاده از انواع مختلف شوینده ‌های ملایم خانگی نیز می‌تواند این پوشش ها را به‌ طور کامل از آلودگی پاک کند. اگر می‌خواهید ظاهر خانه شما زیباتر شود، حتما  به ‌صورت دوره‌ای به تمیز کردن سقف شیبدار بپردازید.

جمع‌بندی

علاوه‌ بر مطالبی که ما برای شما در این محتوا در رابطه با تمیز کردن سقف شیروانی گفتیم، شما می‌توانید با استفاده از پوشش ‌های با کیفیت از تاثیر گذاری عوامل محیطی روی سقف شیبدار خود بکاهید. به ‌هر حال اگر شما از شینگل ‌ها و ورق‌ های پی ‌وی سی باکیفیتی بهره ببرید که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند، می‌توانید مطمئن باشید که شانس کپک زدن آن ‌ها تا حد بسیار زیادی پایین می‌آید. البته به این ‌موضوع نیز توجه داشته باشید که مقاومت بالای این پوشش‌ ها، به این معنی نیست که شما نباید از خدمات شستشوی سقف شیبدار بهره ببرید. اگر شما خودتان نیز توانایی و انرژی تمیز کردن این سقف‌ ها را ندارید، می‌توانید از شرکت ‌های خدمات‌ دهنده در این زمینه کمک بگیرید. این شرکت ‌ها به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه ‌های مقرون ‌به ‌صرفه، سقف شیبدار مدرن خودتان را تمیز کنید.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته او اس بی ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201192-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09371790195، 22180750-021 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *