پوشش بام تخت جمشید

خاصیت عایق بودن در سقف شیروانی: عایق بودن در ساختمان‌ های جدید اهمیت بسیار زیادی دارد. در دنیای امروز بدون استفاده از مواد عایق، هزینه ‌های مربوط به مصرف انرژی تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود و این ‌موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. علاوه ‌بر بالا رفتن هزینه‌ ها، عایق نبودن خانه‌ ها می‌تواند در هدر رفت انرژی و منابع زمین نیز تاثیرگذار باشد.

خاصیت عایق بودن در سقف شیروانی | قیمت سقف | تخت جمشید

با توجه به کم شدن منابع زمین و همچنین بالا رفتن جمعیت، در حال حاضر تمامی ساختمان ‌هایی که به ‌صورت آپارتمانی و ویلایی ساخته می‌شوند، باید حتما عایق باشند. سقف یکی از مهم‌ترین بخش‌ های هر خانه می‌باشد که عایق بودن آن می‌تواند تا حد بسیار زیادی در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کند. امروزه اکثر خانه ها و ویلاها به سقف شیروانی مدرن مجهز شده اند که علاوه بر خاصیت زیبایی عایق هستند.

عایق بودن سقف شیبدار

 

سقف شیبدار عایق

سقف شیروانی عایق سقفی است که در آن از مواد و مصالحی بهره گرفته ‌شده که می‌توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند. سقف شیبدار یکی از پرطرف‌دارترین انواع سقف‌ هایی هستند که در حال حاضر اکثرا برای ساخت خانه ‌های ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سقف ‌ها ویژگی‌ های مثبت زیادی دارند و همین ویژگی ‌‌ها باعث شده تا این محصولات، پرطرف‌دارترین محصولات برای ساخت ساختمان ‌ها باشند. سقف شیبدار عایق علاوه ‌بر عایق بودن، هزینه ‌های بسیار کمتری ایجاد می کند و همچنین می‌تواند زیبایی ساختمان را نیز بهبود ببخشد.

علاوه‌ بر استفاده از انواع متفاوت عایق ‌ها برای ساخت سقف شیروانی، خود این سقف‌ ها ‌به تنهایی می‌توانند به ‌عنوان یک عایق شناخته شوند. مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند این سقف ‌ها را به سقف شیبدار عایق تبدیل کند، وجود هوا در میان لایه ‌های این سقف ‌هاست. یعنی حتی اگر شما از هیچ‌ گونه عایقی در این سقف ‌ها بهره نبرید، می‌توانید مطمئن باشید که تا حد زیادی خود این سقف ‌ها می‌توانند به‌ عنوان عایق عمل کنند. به ‌هر حال برای بهبود خاصیت عایق بودن این سقف ها، معمولاً در کنار استفاده از پوشش‌ ها و اسکلت اصلی، از انواع متفاوت عایق ‌های دیگر نیز بهره گرفته می‌شود.

پوشش ‌های سقف شیبدار عایق

پیشتر برای شما گفتیم که بدون استفاده از هیچ ‌گونه عایقی، خود سقف شیروانی خاصیت عایق بودن دارد.

حال بیایید با هم بررسی کنیم که کدام اجزای سقف شیبدار به ‌عنوان عایق عمل می‌کنند. در کنار اسکلت و زیرسازی سقف شیبدار، پوشش رویی این سقف ‌ها به ‌عنوان یک عامل مهم در عایق شدن سقف‌ ها شناخته می‌شود. معمولاً دو مورد از پرطرف‌دارترین انواع پوشش ‌های سقف شیبدار عایق، با عنوان شینگل و ورق UPVC (آندوپلاس) شناخته می‌شود.

شینگل

پوشش شینگل به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین انواع پوشش سقف شیبدار عایق شناخته می‌شود. شینگل‌ ها از آسفالت تهیه شده‌اند و به دلیل ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی که دارند می‌توانند در برابر حرارت، صدا و همچنین نفوذ آب عایق خوبی باشند. به دلیل استفاده از زیرسازی ‌های منحصر به ‌فرد با استفاده از تخته OSB می‌توان مطمئن بود که سقفی که با سقف شینگل طراحی‌ شده می‌تواند به‌ عنوان یک سقف شیبدار عایق شناخته شود. ورق‌ های OSB و همچنین پوشش روی شینگل، طوری طراحی شده‌اند که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم هستند. علاوه‌ بر این موضوع، ذره ‌های هوایی که درون ورقه‌ های شینگل وجود دارند می‌توانند به‌ عنوان یک عایق مناسب حرارت و همچنین صدا عمل کنند.

عایق بودن سقف شیبدار

ورق PVC

در کنار شینگل، ورق ‌های یو پی ‌وی سی (آندوپلاس) نیز می‌توانند در صورت استفاده شدن روی سقف شیبدار عایق، خاصیت این سقف ‌ها را در زمینه عایق بودن افزایش دهند. ورق ‌های پی وی سی جزو آن دسته از محصولاتی هستند که به واسطه استفاده از پوشش‌ های خاص، می‌توانند در برابر حرارت و همچنین رطوبت بسیار مقاوم باشند. به‌‌ هر حال اگر شما به‌ دنبال یک پوشش سقف شیبدار عایق می‌گردید، ورق های یو پی ‌وی سی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشند و به شما کمک کند تا راحت‌تر از ساختمان خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید. علاوه ‌بر خاصیت عایق حرارت، رطوبت و صدا بودن، این ورق ها می‌توانند در برابر آتش، ضربه و خوردگی نیز از خودشان مقاومت زیادی نشان دهند.

افزایش خاصیت عایق سقف شیبدار

در کنار استفاده از انواع مختلف پوشش‌ های با کیفیت مثل پی ‌وی سی و شینگل، شما می‌توانید با اقدامات دیگری خانه خود را در برابر عوامل محیطی، بیشتر عایق کنید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از زیر سازی و همچنین پوشش ‌های مناسب، علاوه ‌بر عایق کردن سقف خانه، دیوار های خانه را نیز عایق کنید. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که هر چه شرکت خدمات ‌دهنده در زمینه اجرای سقف شیبدار عایق متخصص‌تر باشد، می‌تواند با نصب اصولی و درست سقف شیبدار، خاصیت عایق بودن آن را افزایش دهد. هر چه نصب قطعات متفاوت سقف مهندسی شده تر و دقیق‌تر باشد، قاعدتاً خاصیت عایق بودن این سقف ‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید در کنار استفاده از مواد اولیه مناسب، از انواع مختلف عایق ‌ها مانند پوشش ‌های نانو، پشم‌ شیشه، پشم سنگ، انواع فوم ها و … بهره ببرید.

عایق بودن سقف شیبدار

به‌ طور کلی استفاده از سقف شیبدار عایق در حال حاضر به یک ضرورت بسیار مهم تبدیل ‌شده است. استفاده از سقف شیبدار علاوه‌ بر این ‌که می‌تواند در هزینه‌ های شما برای ساخت خانه صرفه ‌جویی کند، تاثیر بسیار زیادی در عایق تر شدن خانه شما خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از انواع متفاوت پوشش‌ های سقف شیبدار، با مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین هزینه‌ ها، خانه خود را در برابر عوامل محیطی عایق کنید و در هزینه ‌های خودتان در مصرف انرژی صرفه ‌جویی مناسبی داشته باشید.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201192-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09371790195، 22180750-021 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *