پوشش بام تخت جمشید

نصب شینگل روی سقف با شیب خیلی کم یا سقف مسطح: متداول ترین مصالح سقفی که امروزه در بازار استفاده می شود، شینگل است. در برخی از موارد، بهتر است از شینگل برای سقف شیبدار استفاده نکنیم، برای مثال بر روی سقف های با شیب کم یا سقف های صاف نمی توان این پوشش را استفاده کرد. این کار نه تنها برای خود شینگل مشکل ساز است، ضمانت نامه شما را نیز باطل می کند.

نصب شینگل روی سقف با شیب خیلی کم یا سقف مسطح

نصب شینگل روی شیب خیلی کم یا سقف مسطح

سقف کم شیب یا مسطح

شیب سقف نسبتی است که به تعداد اینچ که به صورت عمودی به ازای هر 12 اینچ درازای افقی بلند می شود محاسبه می شود.

به عنوان مثال، سقفی با شیب 6:12 به ازای هر 12 اینچ طول، 6 اینچ (یا واحد طول) بالا خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، زمانی که شیب سقف کمتر از 2:12 باشد، سقف شیب کم در نظر گرفته می شود.

اگر شیب سقف شما کمتر از 2 واحد عمودی به ازای هر 12 واحد افقی باشد، شیب پایینی دارد.

چرا نباید شینگل را روی شیب کم یا سقف صاف نصب کنید؟

اکنون که می دانید سقف با شیب کم، چه سقفی است، به این موضوع می پردازیم که چرا نباید شینگل را روی آنها نصب کنید. با توجه به استانداردهای تولیدکنندگان شینگل، سقف شیب کم (یا مسطح) به اندازه کافی شیب دار نیست که بتوان شینگل روی آن نصب کرد.

دلیل این امر این است که نباید روی شینگل آب جمع شود. از آنجایی که شیب کم یا سقف مسطح به اندازه کافی تند نیست تا آب به سمت ناودان ها جریان یابد، این امر باعث می شود که حوضچه های آب روی شینگل بنشیند.

این امر طول عمر شینگل را به شدت کوتاه می کند و در صورت پارگی میخ یا مشکلات دیگر، نشتی ایجاد می کند. این امر باعث شده است که سازنده این حالت از نصب را ضمانت نکند.

چرا مجری سقف شیبدار، نصب شینگل روی سقف های مسطح یا شیب کم را توصیه می کند؟

بیشتر اوقات به این دلیل است که فردی که برای اجرای سقف شیبدار به کار گرفته اید بنا به اشتباه یا عدم آگاهی این توصیه را به شما می کند. اگر یک پیمانکار سقفی مایل به نصب شینگل در شیب کم یا سقف مسطح باشد، به احتمال زیاد به دلیل تکنیک فروش و مقرون به صرفه بودن قیمت سقف شیروانی در صورت استفاده از شینگل بوده است.

تفاوت قیمتی بین دو ماده سقف می تواند وسوسه انگیز باشد که با قیمت ارزان تر همراه شوید. اما اگر شینگل را روی یک سقف مسطح یا با شیب کم نصب کنید، در واقع در دراز مدت پول بیشتری خرج خواهید کرد.

​​گروه صنعتی و تجاری تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار یو پی وی سی ، نمایندگی رسمی شینگل ترک (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه اجرای سقف شیبدار با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *