پوشش بام تخت جمشید

همانطور که می دانیم نوع سازه و کاربری هر بنا یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع و جنس سقف آن بنا خواهد بود. سوله ها مکان هایی هستند که به عنوان انبار نگهداری اجناس تا زمان فروش و استفاده آن ها به کار می روند. اجناس مورد نگهداری در سوله ها می توانند مواد غذایی، مواد اولیه برای هر نوع تولیداتی، مواد بسته بندی، لوازم چوبی و فلزی یا از هر جنس دیگری باشند. با توجه به این کاربری سوله ها و استفاده تجاری از فضای آن ها، مقاومت و عایق بودن سقف آن ها از موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد تا در اثر عوامل مختلف مثل نور آفتاب، باد، باران، برف، خاک، رطوبت و یا انواع آفات، صدمه ای به اجناس یا موادی که در حال نگهداری در سوله هستند وارد نشود. بنابراین یک سقف مناسب نقشی حیاتی در حفظ و نگهداری و امنیت مواد نگهداری شده در سوله خواهد داشت.

انواع سقف سوله

انواع پوشش سقف سوله

شاید این سوال برای شما نیز ایجاد شود که پوشش سقف سوله چه اهمیتی خواهد داشت؟ بهتر است بدانید که ساخت یک سازه سبک بسیار مهم خواهد بود. بنابراین مهندسان سعی می کنند تا با استفاده از مواد و اجزای با کیفیت یک سازه سبک و متفاوت ایجاد نمایند. این موضوع نه تنها در ناحیه سقف بلکه در قسمت ‌های مختلف سوله مانند فونداسیون،  اسکلت و پوشش دیوارها نیز مورد توجه قرار می گیرد. اما پوششی که برای سقف استفاده می‌ شود می ‌تواند در قسمت ‌های دیگر سازه نیز تاثیرگذار باشد. بنابراین مهم ترین بخش در ساخت یک سوله پوشش سقف آن خواهد بود.

برای ساخت سوله از پوشش های مختلفی که با کارایی و کاربرد آن تناسب دارد استفاده می شود. در صورتی که پوشش سقف این نوع سازه فلزی با کارایی و منطقه جغرافیایی آن تناسبی نداشته باشد، عملا سوله کاربرد چندانی برای ساختمان ندارد. پوشش سوله شامل پوشش سقف سوله، کف سوله و بدنه سوله است. پوشش بدنه سوله از دو نوع داخلی و خارجی تشکیل می شود‌‌. از پوشش های مختلف سقف این نوع سازه می توان به ورق پی وی سی، پوشش ساندویچ پانل، ورق های گالوانیزه، ورق پلی کربنات، ورق آلومینیوم با عایق پشم شیشه و کارتن پلاست اشاره کرد. برای پوشش کف سوله از مواد و مصالح مختلفی مثل بتن سخت رنگی، کفپوش اپوکسی بهداشتی، پلی یورتان و بتن ماله پروانه ای استفاده می شود.

سقف سوله

در واقع می ‌توان گفت در ساخت سوله یکی از عواملی که مورد توجه طراحان و مهندسان قرار گرفته است پوشش سقف سوله می باشد. زیرا پوشش سقف در این سازه ها بخش بزرگی از کار را تشکیل می ‌دهد. در نتیجه تاثیر بسیار زیادی در وزن نهایی ساخت یک سوله خواهد داشت. کاربرد سوله ممکن است موارد مختلفی باشد ممکن است بخواهید پوشش سقف کارگاه یا کارخانه را انتخاب کنید یا سقف مناسب برای انبار و نگهداری کالاها را در نظر بگیرید، ممکن است برای سقف دامداری و مرغداری و یا برای سقف سوله بهداشتی بخواهید به دنبال پوشش مناسب بگردید یا این که برای سقف سالن ورزشی در حال جستجو باشید. هر استفاده ای که مد نظرتان باشد، باید دقت داشته باشید جهت انتخاب یک گزینه مناسب برای پوشش سقف باید اطلاعات کافی داشته باشید. ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه و ورق UPVC از جمله پرطرفدارترین پوشش هایی هستند که برای سقف سوله استفاده می شوند.
باید دانست که به منظور حفظ ایمنی کالاها و هم چنین کارگران مشغول به کار در سوله ها حفظ یکپارچگی سقف در آن ها امری ضروری است. خواه قصد ساخت یک سقف شیروانی مدرن و جدید برای سوله باشد یا تعمیر و بازسازی یک سقف قدیمی، باید مصالح استفاده شده در ساخت آن بسیار مورد توجه قرار گیرد. کامپوزیت یا سقف دولایه عموماً از پرکاربردترین ها در سوله و انبار هستند. سقف های کامپوزیت ساختاری پیش ساخته یا از قبل مونتاژ شده دارند که در آن ها لایه ای عایق و محافظ بین دو پنل سقف بالایی و پایینی قرار گرفته است و به راحتی قابل پیاده سازی به عنوان سقف سوله است. در سقف دولایه نیز از همان مواد اولیه به کار رفته از سقف کامپوزیت استفاده می شود اما هزینه های مربوط به آن کم تر از سقف کامپوزیت است و در مقابل زمان بیشتری برای ساخت آن نسبت به سقف کامپوزیت مورد نیاز است.
پوشش سقف سوله
 

مشاوره و سفارش سقف صنعتی و سوله

برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی و سفارش آن با ما تماس حاصل فرمایید:

پوشش سقف صنعتی - پوشش سقف و دیوار سوله

سقف
سقف
سقف
سقف

سقف شیروانی سوله

امروزه بیشتر سوله ها را با سقف شیبدار می سازند. این امر مزایای بسیاری برای صاحبان و استفاده کنندگان سوله و سقف صنعتی دارد. از گردش هوای بهتر در کل سوله تا دوام و کارایی بهتر، از جمله مزایای استفاده از سقف شیبدار برای سوله می باشد. سقف شیروانی سوله دارای انواع پوشش و رنگ بندی مختلفی می باشد که در ادامه علاوه بر نام بردن مزایای سقف شیروانی، انواع پوشش مورد استفاده در سقف شیبدار سوله را نام خواهیم برد

مزایای انتخاب سقف شیبدار برای سوله

آب و هوا

در مناطقی که باران و برف زیاد می‌بارد، سقف ها معمولاً شیب‌دار هستند تا آب و برف را به تخلیه و سر خوردن تشویق کند.

در حالی که در مناطق خشک سقف ها می توانند صاف تر باشند. خرپاهای سقف شیبدار یک روش بسیار اقتصادی برای پوشاندن بین دیوارهای جانبی هستند.شیب سقف های تندتر در ریزش باران و برف بهتر است و بیشتر در مناطق سردتر مرطوب استفاده می شود. در نتیجه آب و هوا بر انتخاب سقف شیبدار مناسب سوله موثر می باشد.

ایجاد فضای اضافی برای انبار سوله با وجود سقف شیبدار

داشتن سقف شیبدار با شیب بیشتر باعث می شود فضای بیشتری در انبار سوله وجود داشته باشد.

سقف شیروانی سوله و چراغ های سقفی

سقف های شیبدار همچنین می توانند برای گنجاندن چراغ های سقفی با زاویه در یک جهت خاص یا پنجره های سقفی استفاده شوند.

پنجره‌های سقفی مانند شیروانی سنتی به خط سقف جذابیت می‌بخشند و همچنین می‌توانند فضای بیشتری را در یک انبار سوله ایجاد کنند.

انواع پوشش  سقف سوله

استفاده از ورق پی وی سی در سوله

پوشش سقف یو پی وی سی (UPVC) (آندوپلاس) که یکی از جدیدترین و مقرون به صرفه ترین پوشش ها می باشد. در گذشته برای اجرای سقف ها از مصالح سنگین و پر هزینه تری استفاده میشد که رفته رفته به دلیل خسارات زیاد در زلزله ها و ایجاد آوارهای سنگین و خطرناک لزوم به کار بردن سقفی سبک با امکان نصب راحت تر مساله ای قابل اهمیت شد و با پیشرفت دانش و تکنولوژی این محصول، در حال جایگزینی با اکثر مصالح ساختمانی سنتی از جمله سیمان، سفال و… می باشد.

پوشش پی وی سی (PVC) یا پلی وینیل کلراید یکی از گرانبهاترین محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می شود و در صنایع مختلفی کاربرد دارد.این ماده همراه با  مواد افزودنی برای استحکام بیشتر و استفاده از  روکشUV  به نام ASA با رنگ گرانولی ترکیب شده و محصول نهایی ورق های رنگی و فرم دهی شده ای هستند که برای پوشش سقف سوله میتوان از آنها استفاده کرد.

ویژگی های پوشش سقف یو پی وی سی (UPVC)

  • این پوشش سقف را می توان به سهولت و با سرعت بالا نصب کرد.
  • به علت جنسی که این پوشش دارد نیاز به شستشو ندارند و قابلیت خود شستشویی دارد.
  • نیاز به عایق حرارتی ندارد زیرا که خودش یک نوع عایق حرارتی و برودتی می باشد.
  • تنوع رنگ نامحدود با دوام بالا دارد.
  • ظاهر درخشنده ای دارد.
  • این پوشش سقف در برابر نور خورشید و گرما و سرما از مقاومت بالای برخوردار است.
  • پوشش UPVC را علاوه بر استفاده در سقف برای استفاده در پوشش دیوار هم می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • پایین بودن هزینه زیر سازی.
  • پایداری و مقاومت در برابر آتش و خاصیت خود خاموش شوندگی
  • استقامت در برابر خوردگی و ضربه.
  • امکان تولید با طول مد نظر شما را نیز دارد.

همچنین این ورق ها دارای ویژگی های دیگری هستند که از جمله این ویژگی ‌ها می‌ توان به عدم رشد باکتری ، قارچ و گیاه، وزن سبک ورق، تحمل وزن و بار سنگین، مقاومت بالا در مواجهه با مواد شیمیایی و  راحتی در حمل و نقل را نام برد.

علاوه بر تمام این موارد پوشش سقف سوله با استفاده از ورق پی وی سی باعث می گردد تا زیبایی ظاهری بیشتری ایجاد شود بنابراین در صورتی که قصد ساخت سوله را دارید می توانید با استفاده از ورق پی وی سی یک سازه جدید، پایدار و مقاوم را ایجاد نمایید.

استفاده از ساندویچ پانل برای سقف سوله

ساختار ساندویچ پانل ها از دو ورق فلزی تشکیل می‌ شود که بین آن ‌ها را با استفاده از نوعی فوم سخت که به عنوان عایق حرارتی، صدا و همچنین رطوبت در نظر گرفته می شود پر می کنند. جالب است بدانید به دلیل ساختار خاصی که این پوشش دارد، در برابر عوامل مانند بارش باران، برف یا حتی سوانحی همچون زلزله مقاومت بسیار زیادی خواهد داشت. در نتیجه تجهیزات داخلی آن و سوله ایمن خواهند ماند.

یک نکته مهم دیگر در مورد ساندویچ پانل ها را می توان مربوط به تولید ورق هایی با سایز و قطرهای متفاوت دانست که با استفاده از مواد اولیه مختلف ساخته می شوند. این موضوع می‌ تواند موجب راحتی جابجایی و همچنین اجرای آسان آن ها گردد. علاوه بر آن در کاهش هزینه ها و زمان نصب نیز تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین از نظر کاربری انتخاب ساندویچ پانل ها برای پوشش سقف سوله سردخانه ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. زیرا همان طور که گفته شد این متریال در برابر حرارت کاملا مقاوم است. علاوه بر آن از چنین پوششی می ‌توان برای سوله های فرودگاهی، صنعتی و ورزشی نیز استفاده کرد.

استفاده از ورق گالوانیزه برای سقف سوله

یکی دیگر از انواع متریال پوشش سقف سوله که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ورق گالوانیزه خواهد بود.‌ در واقع ورق های گالوانیزه با توجه به کارایی و کیفیتی که دارند مورد توجه مهندسان قرار گرفته اند. این ورق ها از ورق آهنی تشکیل شده است و روی آن از پوشش فلزی روی استفاده می شود. همچنین این متریال دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند عدم زنگ زدگی و ضد خوردگی می باشد.

جالب است بدانید که ورق های گالوانیزه در بازار به دو شکل فابریک و همین طور رول فرم وجود خواهند داشت.‌ همچنین این ورق ها دارای ویژگی های دیگری هستند که از جمله این ویژگی ‌ها می‌ توان به قیمت مناسب، مقاومت و استحکام در برابر صدمات محیطی مختلف، هزینه نصب مناسب و نصب و اجرای راحت اشاره نمود. علاوه بر تمام این موارد پوشش سقف سوله با استفاده از ورق گالوانیزه باعث می گردد تا سازه زیبایی ظاهری مناسبی داشته باشد. بنابراین در صورتی که قصد ساخت سوله در محیط شهری را دارید می توانید با استفاده از ورق گالوانیزه یک سازه شیک و مقاوم را ایجاد نمایید.

استفاده از پلی کربنات

چند سالی است که از ورق پلی کربنات برای پوشش سقف در بعضی سوله ها استفاده می شود. زیرا این ورق ها موجب ساخت سازه های سبک خواهند شد. در واقع ورق های پلی کربنات را می توان ماده ای شفاف دانست که به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه ها در نظر گرفته شده است. همچنین تنوع بالای این ورق ها موجب گردید تا از آن در ساخت سازه های متفاوت استفاده گردد. به طور کلی ورق های پلی کربنات که برای پوشش سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای ضخامت های متفاوتی خواهند بود و الگو گرفته از ورق های گالوانیزه و همچنین ساندویچ پانل ها می باشند. توجه داشته باشید که برای استفاده از ورق های پلی کربنات جهت پوشش سقف در بعضی سوله ها باید به کاربری آن سوله نیز توجه گردد. معمولاً از این ورق ها برای سوله های ورزشی، انبارها، سوله های فروشگاهی، دامداری، گلخانه ای و همچنین پارکینگ های عمومی استفاده خواهد شد.

همچنین ورق های پلی کربنات دارای مزایای بسیار زیادی هستند. از جمله این مزایا می توان به استفاده بهینه و مناسب از نور خورشید، بهینه سازی هزینه های مصرف انرژی و کاهش هزینه های آب بندی سقف سوله اشاره نمود. علاوه بر آن ورق های پلی کربنات مقاومت بسیار زیادی دارند، دارای شفافیت بالا هستند و کاملا ضد ضربه می باشند.

استفاده از ورق های رنگی

در واقع ورق های رنگی که برای پوشش سقف سوله مورد استفاده قرار می گیرند همان ورق های گالوانیزه هستند. با این تفاوت که این ورق ها در کوره های ویژه ای رنگ پاشی خواهند شد. به طور کلی ورق های فولادی را به دو شکل نورد گرم و نورد سرد تولید می ‌کنند. در نتیجه نورد گرم موجب تولید ورق های سیاه صنعتی می گردد و نورد سرد موجب تولید ورق های رنگی روغنی خواهد شد.

انتخاب پوشش سقف سوله

خوشبختانه تکنولوژی های جدید به کار رفته در مصالح سقف سوله ها منجر به تلفات کمتر کالاهای مورد نگهداری در آن ها شده است.
برخی اصول در انتخاب مصالح مورد استفاده در سقف سوله های عبارت اند از:
  • نوع نگهداری لوازم در سوله (شرایط نگهداری در دمای پایین باشد و یا نرمال)
  • استفاده از مصالح با وزن کم
  • دوام مصالح
  • مقاوم در مقابل حملات جوی (باد و باران و برف)
  • شرایط نگهداری آسان
محصولات غیرشیمیایی که که جاذب رطوبت نباشند مثل سیمان، انواع کود، و … را می توان در یک سکوی مرتفع با یک محفظه جانبی و پوشش سقف که از آن ها در مقابل وقایع جوی محافظت کند، نگهداری کرد. این نوع انبارها دمایی مشابه دمای نرمال اتاق دارند و نیاز به ایجاد یک دمای نگهداری خاص ندارند. بنابراین پوشش های سقف از جنس ورق های A.C، ورق های روکش دار و ورق های راه راه G.I انتخاب مناسبی برای سوله های نگهدارنده این کالاها هستند.
محصولات فاسدشدنی که نیاز به انبارهای یخچال دار برای کنترل دما دارند، نیازمند استفاده از ورق های سقف عایق هستند که انتخاب نوع عایق بر اساس ترکیبات و ویژگی های حرارتی آن ها بسیار حائز اهمیت است.
انبارها و سوله هایی که نیازمند حفظ رطوبت در سطحی مطلوب و مشخص هستند، باید دارای موانعی برای خروج بخار باشند تا بتوانند رطوبت مورد نظر را حفظ کنند که انبارهای با رطوبت کنترل شده یا انبارهای CH نامیده می شوند. این انبارها نیز نیازمند سقف عایق هستند.
در زمان استفاده از عایق حرارتی باید دانست که ورق سقف UPVC، حدود 40 درصد از گرما را منتقل می کنند و در مقابل ورق های سقف فلزی 95 درصد گرما را منتقل می کنند. ورق های سقف UPVC عایق 5 تا 7 درجه سانتیگراد را تأمین می کنند. که این خصوصیت این نوع ورق های سقف برای نگهداری مواد غذایی، دارویی بسیار حائز اهمیت است.
خوردگی ناشی از آب و هوا نیز از عوامل مهمی است که در مناطق ساحلی باید مد نظر قرار گیرد. از آنجا که ورق های سقف UPVC فاقد مواد اولیه فلزی هستند، در برابر خوردگی ناشی از رطوبت مقاوم هستند. اما ورق های سقف فلزی با وجودیکه دارای روکشی از جنس روی و پوشش رنگی هستند در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا آسیب پذیرند.
خوردگی شیمیایی که از دودهای متساعد از صنایع مختلف ایجاد می شود نیز یکی از نگرانی ها در انتخاب سقف است که متأسفانه در این مورد نیز ورق های فلزی آسیب پذیری بالاتری و ورق های UPVC مقاومت بیش تری دارند.
با توجه به نکات یاد شده، می توان دریافت که در انتخاب سقف مناسب سوله ها علاوه بر شرایط اقلیمی منطقه، نوع کالای مورد نگهداری در سوله نیز بسیار مهم و تعیین کننده است و برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید در مراحل اولیه ساخت سوله در انتخاب مواد مورد نیاز بسیار دقت کرد.
قیمت پوشش سقف سوله

قیمت پوشش سقف شیروانی سوله

قیمت انواع پوشش مختلف سقف سوله به عوامل مختلفی مثل برند، کارخانه تولید کننده، مدل، ابعاد، زاویه شیب، کیفیت مواد و نحوه کارایی آن بستگی دارد. سقف سوله یکی از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده سوله است. طراحان و مهندسان سعی می کنند که در تولید سقف این نوع سازه فلزی از بهترین و با کیفیت ترین قاب های فلزی با اشکال و رنگ بندی های متنوع استفاده کنند‌. امروزه تعداد زیادی کارخانه و کارگاه ساختمانی در سراسر جهان در زمینه طراحی و تولید بخش های مختلف این نوع سازه فلزی مشغول به کار و فعالیت هستند‌. کارخانه های تولید کننده سوله، برای فروش پوشش های سقف این نوع سازه با یکدیگر رقابت شدید و تنگاتنگی دارند. هر چقدر که کیفیت و کارایی سقف سوله تولید شده در یک کارخانه بیشتر باشد، میزان فروش آن نیز در بازار بیشتر است. مشتری باید پوشش سقف این نوع سازه فلزی را بر اساس سلیقه، نوع ساختمان و ارزیابی قیمت آن انتخاب کند.

گروه صنعتی و تجاری تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق پی وی سی)، نمایندگی رسمی شینگل ترک (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه اجرای سقف شیبدار با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

نمونه کارهای سقف شیبدار

دلایل استفاده از سقف سوله

سقف سوله می تواند برای کسب و کار شما به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار مناسب تلقی شود.

اگر قصد دارید تا با مراجعه به مجموعه تخت جمشید سقف سوله خود را سفارش دهید باید نسبت به اندازه سوله، کاربری اش، مکانی که سوله در آن قرار دارد و… آگاهی کامل داشته باشید.

یک سقف سوله موجه در ابتدا باید بتواند در برابر شرایط جوی گوناگون از خود کارایی نشان دهد.

در حقیقت سقف سوله ای کارآمد به نظر می رسد که بتواند در سرما و گرما شما را از گزند آسیب حفظ کند و شرایط کار در زیر سایه خود را برای کارکنان فراهم آورد. سقف سوله نباید سنگین به نظر برسد.

سقف سوله از ستون میانی برای نگه داشتن خود برخوردار نیست و پوششی هم که دارد شیبدار است.

انواع پوشش های سقف سوله

کاربرد سقف سوله

عمده کاربری سوله ها صنعتی بوده ولی افراد از آن برای انجام امور دیگر هم استفاده می کنند.

در واقع از این سازه ها بیشتر در ایجاد مکانی برای مرغداری ها، کارگاه های صنعتی، آشیانه هواپیما و… بهره می برند.

این طبیعی است که هر قدر سقف سوله ما سبک باشد هزینه ای هم که در این رابطه خواهیم پرداخت با کاهش رو به رو می شود.

در رابطه با بهای تمام شده یا همان قیمت سقف سوله هم باید بگوییم که این مورد تا حدود بسیار زیادی به وزن، اندازه، مدل های گوناگون پوشش های سقفی و همچنین طرح های آن بستگی خواهد داشت.

ما در مجموعه تخت جمشید به شما توصیه می کنیم که از ورق یو پی وی سی برای سوله های خود استفاده کنید زیرا این سقف ها در برابر هر چیزی مقاومت بسیار خوب و شایسته ای از خود به نمایش می گدارند.

این ورق ها می توانند به شما در سد کردن ورود گرد و غبار به درون محیط یاری برسانند.

سقف سوله یکی از مهم‌ترین بخش‌های سوله است که وظیفه حفاظت از فضای داخلی سوله در برابر عوامل محیطی مانند بارش، برف، باد، و نور خورشید را بر عهده دارد. سقف سوله معمولاً از مصالح سبک مانند ورق‌های گالوانیزه، پلی‌کربنات، یا ساندویچ‌پنل ساخته می‌شود.

انواع مختلفی از پوشش سقف سوله وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از رایج‌ترین انواع پوشش سقف سوله عبارتند از:

ورق‌های گالوانیزه: ورق‌های گالوانیزه از مصالح پرکاربرد برای پوشش سقف سوله هستند. این ورق‌ها از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی برخوردار هستند و قیمت مناسبی نیز دارند. 

پلی‌کربنات: پلی‌کربنات یک ماده پلیمری است که از شفافیت بالایی برخوردار است. این ماده برای سقف سوله‌هایی که نیاز به نور طبیعی دارند، مناسب است.

ساندویچ‌پنل: ساندویچ‌پنل‌ها از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق تشکیل شده‌اند. این پنل‌ها از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند و برای سقف سوله‌هایی که در مناطق سردسیر یا گرمسیر قرار دارند، مناسب هستند.

عوامل مختلفی در انتخاب پوشش سقف سوله موثر هستند، از جمله:

شرایط آب و هوایی: در مناطقی که بارش‌های شدیدی وجود دارد، باید از پوشش‌هایی استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند.

کاربری سوله: نوع کاربری سوله نیز در انتخاب پوشش سقف آن موثر است. به عنوان مثال، برای سوله‌هایی که در صنایع غذایی یا دارویی استفاده می‌شوند، باید از پوشش‌هایی استفاده کرد که بهداشتی و قابل شستشو باشند.

بودجه: هزینه پوشش سقف سوله نیز از عوامل مهم در انتخاب آن است. در نهایت، انتخاب پوشش سقف سوله باید با توجه به عوامل ذکر شده و نیازهای خاص پروژه انجام شود.

4.2/5 - (5 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *