پوشش بام تخت جمشید

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل : شما می توانید به راحتی از نشتی آب در سقف جلوگیری کنید و این کار نیاز به تجربه خاصی ندارد. گروه پوشش بام تخت جمشید در این مقاله بر آن است تا بتواند به شما عزیزان نشان دهد که چگونه می توانید نشتی آب را در سقف شیبدار و شینگل تشخیص دهید و از ازدیاد آن بر روی سقف سازه خود جلوگیری کنید. لازم است بدانید که بیشتر نشتی ها در شینگل و سقف شیبدار در ده دقیقه قابل رفع می باشند

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

نشتی در سقف شیبدار

اگر لکه های آب و یا خیسی بر روی سقف می بینید که حتی تا دیوارها هم پایین آمده است به احتمال زیاد نشانه آن است که سقف شیبدار شما چکه می نماید. در این صورت حتی اگر لکه های پدید آمده بر روی سقف بسیار کوچک باشند باید بسرعت به دنبال برطرف کردن مشکل باشید. زیرا ممکن است همین لکه های کوچک نشانه یک مشکل بسیار بزرگ باشند.

اگر نسبت به این علائم یعنی رویت لکه آب بر روی سقف شیبدار بی توجه باشید و بدون هیچ اقدامی یک تا دو سال آن را رها کنید، با هزینه ی بسیار گزافی باید این مشکل را بر طرف نمائید. لذا بهتر است بعد از رویت این نشانه سریعا به دنبال بر طرف کردن این مشکل باشید. اگر به موقع از نشتی از سقف شیبدار جلوگیری کنید، هزینه و خسارت های ناشی از آن حداقل خواهد بود.

پیدا کردن لکه آب بر روی سقف شیبدار شینگل

اگر شما به اتاق زیر شیروانی دسترسی دارید، آسان ترین راه برای پیدا کردن محل نشتی این است که به اتاق زیر شیروانی سقف شیبدار رفته و با استفاده از یک چراغ قوه به دنبال شواهد نشتی آب باشید. شواهدی مانند لکه های آب، لکه های سیاه رنگ و پوسیدگی. اگر دسترسی به اتاق زیر شیروانی برای شما سخت می باشد بهتر است که مستقیما بر روی سقف شیبدار رفته و محل های محتمل را بر روی شینگل سقف شیب دار امتحان کنید.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

اگر پیدا کردن محل نشت آب در سقف شیبدار سخت می باشد، می توانید با یک شیلنگ آب باغبانی به روی سقف شیب دار بروید و دقیقا بالای آن قسمت از سقف را که دارای لکه ی آب هست را با استفاده از شیلنگ خیس نمائید. از شخص دیگری کمک بگیرید و از او بخواهید که در خانه بماند و زمانی که لکه آب را خیس تر دید به شما اطلاع دهد. حالا شما باید به آرامی تمام بخش های سقف را خیس نمائید تا همکارتان شما را از دیدن لکه آب آگاه نماید.

این کار را تا زمانی ادامه دهید که قطرات آب بروی سقف داخلی مشاهده گردد. لازم به توضیح است که ممکن است این کار ساعتها بطول انجامد، ولی مهم این است که صبور باشید و محل آبریزی با شینلگ بر روی شینگل سقف شیبدار را با سرعت تغییر ندهید. هنگام خیس نمودن ممکن است احساس کنید که رنگ بخشی از شینگل سقف تغییر کرده است و یا چوب زیرین شینگل متورم شده است. در این حالت شما می توانید مطمئن باشید که محل نشت آب را به درستی پیدا کرده اید. حالا فقط لازم است که آن را برطرف نمائید.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

برطرف کردن نشتی های کوچک

گاهی پیدا کردن محل اصلی نشت آب بر روی سقف شیب دار سخت می باشد و لکه های خیس شدگی در بخش دیگری از سقف نسبت به محل اصلی نشتی نمایان می شوند. اگر داخل سقف شیبدار سازه شما (بین سقف شیبدار و اتاق شیروانی) از پلاستیک استفاده شده است، لطفا پلاستیک را به دقت نگاه نمائید و به دنبال رویت قطرات آب بر روی قسمت پلاستیکی باشید. اگر محل دقیق ریزش آب بر روی سقف شیب دار را پیدا نکردید، حالا نوبت آن است که به دنبال پیدا کردن میخ هایی باشید که به کمک آنها شینگل آسفالتی را بر روی سقف ثابت کرده اید.

وقتی که از درون اتاق شیروانی به میخ های ثابت کننده نگاه می اندازید، متوجه رنگ سفید آنها به دلیل تغییرات دمایی شبانه روز در اتاق شیروانی خواهید شد. دمای اتاق زیر شیروانی در طول روز افزایش می یابد و سبب ایجاد قطرات آب بر روی میخ می شود و در شب به دلیل کاهش دمای هوای اتاق، این میخ ها یخ می زنند. در صبح که دوباره هوا گرم شد این یخ ها آب شده و لکه های خیسی بدلیل جاری شدن قطرات آب بر روی سقف ایجاد می شوند. راه حل رهایی از این مشکل قطع نمودن قسمت اضافی میخ هایی است که از سقف به داخل آمده اند. این کار براحتی با انبردست امکان پذیر است و بدین ترتیب از این سیکل یخ زدگی و جاری شدن آب جلوگیری می شود.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

تعمیر دریچه تهویه هوا در سقف شیبدار

بخش تهویه هوای سقف شیبدار می تواند تمام-پلاستیک باشد و یا قسمتی پلاستیک و بخش دیگر آهنی و یا حتی تماما فلز باشد. حتما قسمت پایه و لوله ای این سیستم تهویه را بررسی نمائید که نشکسته باشد و در صورتی که این بخش ها شکسته باشند حتما باید تعویض و یا تعمیر شوند. همچنین بخش زیرین این سیستم تهویه همانطور که در عکس قابل مشاهده می باشد ممکن است چرخیده باشد و یا از جا در رفته باشد که این اتفاق باعث می گردد تا آب به درون سقف نفوذ پیدا کند. پس باید این قسمت نیز حتما بررسی شود.

همچنین جهت پیچ کردن سیستم تهویه بر روی سقف شیبدار از میخ استفاده می شود. لطفا چک نمائید که میخ های کنار این بخش ها در جای خود بدرستی قرار گرفته باشند. حتی ممکن است این میخ ها کج شده باشند و یا از جای خود بیرون آمده باشند که در این صورت حتما باید سریع میخ جدید جایگزین شود تا از نفوذ آب از طریق سوراخ های موجود در این بخش جلوگیری شود. زمانیکه می خواهید میخ ها را از روی سطح شینگل بیرون آورید با دقت این کار را انجام دهید. چراکه اگر شینگل سقف شیب دار صدمه ببیند شما مجبور به جایگزینی آن خواهید بود. در صورتیکه شینگل اضافه ندارید، حتما با دقت فراوان میخ ها را خارج نمائید تا بتوانید بدون صدمه زدن به شینگل، آن را مجددا استفاده نمائید.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بررسی دریچه های سقف شیبدار

درابتدا باید مطمئن شوید که این دریچه ها دارای شکستگی و یا ترک نباشند. در این صورت حتما باید به سرعت دریچه های موجود در سقف شیب دار به طور کامل تعویض شوند. همچنین به دنبال میخ هایی که دریچه ها را بر روی شینگل ثابت نموده اند، باشید. در صورتی که میخ های شینگل گم شده اند و یا در وضعیت مناسبی نیستند، سریعا آنها را تعویض نمائید و یا از میخ های جدید جهت پر کردن جای خالی میخ های گم شده استفاده نمائید. این بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ آب به درون سقف شیبدار می باشد.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بررسی دیوارها و درزها

آب همیشه از طریق سقف شینگل شده وارد ساختمان نمی شود، بلکه در زمانهایی که بارندگی زیاد است، آب باران از طریق درزهای موجود در دیوارهای سازه وارد می شوند. پنجره هایی که در زیر سقف وجود دارند و برای نورگیری بیشتر در سقف شیبدار طراحی شده اند، محل بسیار مناسبی برای ورود آب به درون سقف شینگل می باشند. همانطور که درعکس قابل مشاهده می باشد، در صورتی که قسمت هایی از این سازه جدا شده است، آن بخش ها را سریعا تکمیل نمایید. به طور مثال می توانید از کاغذ های سیلیکونی جهت پوشش این بخش ها استفاده نمائید. در نصب این قطعات، جهت جلوگیری از نفوذ آب به درون دیوار می بایست این ورقها را با دو اینچ فراتر از لبه های دیوار نصب نمائید. همچنین اگر در دیوارها درزهایی وجود دارد باید سریعا این درزها برطرف گردند.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

مشکل نشتی در سقف های پیچیده

در این عکس مشاهده می نمائید که آب از روی سقف شینگل شده به داخل سقف شیبدار چکه می نماید. به دلیل بارش برف شدید در فصل زمستان و یا بارش شدید باران در شرایط طوفانی در فصل های مختلف، آب موجود در سقف شیبدار به طور کامل خارج نمی شود که دلیل آن فلش ضعیف آب می باشد. بنابراین آب جمع شده در اطراف لبه های شینگل، به سطح زیرین پوشش بام نفوذ کرده و سبب ایجاد نشتی آب از سقف به داخل خانه می شود.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بعلاوه، شما می توانید در تصویر قطعات برف شناور روی سقف را مشاهد نمائید. در این حالت برفی که در سطح شینگل قرار گرفته است به ظاهر برف کامل می باشد ولی بخش زیرین این قطعه برف ذوب گردیده است و به دلیل اینکه محلی برای خروج از زیر آن ندارد در زیر این تکه برف باقی می ماند و حتی با برخورد با لبه های آهنی سقف شینگل که سرد است دوباره یخ می زنند و همین امر سبب نفوذ آب به درون شینگل سقفی و سقف شیبدار می گردد.

در این شرایط پر بارش، بهتر است که در ابتدا سقف شیروانی به صورت غیر پیچیده طراحی شود و در صورتی که شما دارای چنین مدل سقف شیب دار هستید که کمی غیر ساده می باشد، بهترین روش برای جلوگیری از جمع شده آب و یخ بر روی شینگل استفاده از سیستم کابلهای گرمایشی بر روی سقف می باشد که باعث می گردند این آب ها و برف ها هرچه سریعتر ذوب شده و تبخیر شوند.

قرنیز سقف شیبدار

قرنیزهایی که در لبه های شینگل نصب شده اند را حتما بررسی نمائید. اگر این قرنیزها شکاف برداشته و یا تکه ای از آنها کنده شده باشد سبب جاری شدن آب بر روی سقف شیبدار و نفوذ آب به زیر شینگل و به داخل سقف خانه می شوند. در این حالت می بایست شینگل های آن بخش را دوباره جدا نمائید و قرنیزهای جدید را زیر شینگل نصب نمائید و سپس شینگل ها را بر روی آنها فیکس کنید. گاهی اوقات نصاب های پوشش بام فراموش می نمایند که بعضی از این پیچ ها را فیکس نماید و یا آنها را کامل نصب کنند و همین امر باعث می گردد که قرنیزها به مرور زمان لیز خورده و سر جای خود قرار نگیرند. لذا لازم است که این بخش از سقف شیبدار حتما بررسی شود و در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا برطرف گردد.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بهره گیری از متخصصین پوشش بام

زمانی که شما متوجه چکه آب برروی سقف داخلی منزل خود شدید فقط به دنبال درزگیری و آب بندی کردن محل نشتی آب نباشید. شما حتما احتیاج به یک فرد متخصص دارید تا محل نشتی آب را برطرف نماید و یا آن بخش را تعمیر کند. سعی کنید از درزگیری و یا آب بندی سقف فقط در مواقعی استفاده نمائید که سقف شیبدار دارای سوراخ های بسیار کوچک باشد. در غیر اینصورت حتما از یک متخصص جهت بر طرف نمودن این مشکل کمک بگیرید.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بررسی و رفع کوچک ترین سوراخ ها روی سقف شیبدار

سوراخ های بسیار کوچک روی شینگل سقف شیب دار بسیار خطرناک می باشند بطوریکه در بلندمدت سبب به وجود آمدن خساراتی می شوند که منشا آنها به راحتی قابل یافتن نمی باشد. در صورتیکه این سوراخ کوچک است شاید بتوان آن را با یک میخ کوچک پر نمود ولی راه دیگر برای بر طرف کردن سوراخ های کوچک بر روی شینگل، استفاده از آب بندی و درزگیری می باشد. در شرایطی که این سوراخ ها بزرگتر باشند، بهتر است که شینگل تعویض شود و یا از قرنیز جهت پوشش این قسمت استفاده نمائید.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

برطرف کردن نشتی اطراف دودکش

یکی دیگر از مواردی که باعث نشتی آب به درون سازه میگردد، نفوذ آب از طریق درزهای دودکش می باشد. به همین دلیل همیشه باید اطراف دودکش بررسی شود و مطمئن شد که دارای گالوانیزه بوده و یا درست نصب شده است. برای جلوگیری از نفوذ آب به درون سازه باید ورقهای گاوانیزه در اطراف این دودکش ها بر روی سقف شیبدار به صورت انحنای نود درجه نصب گردند. این ورقها باید به صورت کاملا چسبیده و بدون هیچ گونه محفظه ای بر روی دیواره دودکش نصب شوند.هرچه بیشتر در نحوه ی نصب این ورق های گالوانیزه دقت شود، از بروز خطرات آتی جلوگیری خواهد شد.

پیدا کردن نشتی در سقف شینگل | سقف ارزان | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار PVCآندوپلاس، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

 

Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *