پوشش بام تخت جمشید

قاب بندی سقف شیروانی سوله : قاب بندی سقف چالش برانگیزترین بخش ساخت سقف شیروانی و همین طور سقف سوله است. اما با درک کمی از سبک سقف، اصطلاحات و ساخت و ساز، قاب بندی سقف به خوبی صورت می گیرد.

دو روش اساسی برای قاب بندی سقف سوله وجود دارد. روش سنتی به این صورت است که تمام قطعات بریده و نصب می شوند. مزیت این روش این است که یک نفر به راحتی می تواند تخته ها را بلند کرده و در جای خود میخ کند. با این حال، شما زمان زیادی را صرف بالا و پایین رفتن از نردبان خواهید کرد، که می تواند خسته کننده باشد.

قاب بندی سقف شیروانی سوله | سقف کارگاه | تخت جمشید

با پیش ساخته کردن خرپاهای سقف روی زمین، کار قاب بندی سقف سرعت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین هر خرپا را می توان از جای خود بلند کرده و به دیوارها پیچ کنید.

گزینه دوم این است که قاب سقف را روی زمین بسازید تا خرپاهای سقفی جداگانه تشکیل شود. خرپا سقفی بخش پیش ساخته ای از چارچوب سقف است که از یک جفت تیرهای زاویه دار و یک وتر افقی پایین آن تشکیل شده است که تیرچه سقف را تشکیل می دهد.  پس از مونتاژ، خرپاها بلند شده و به بالای دیوارها بسته می شوند. ساخت و نصب خرپاها سریعتر و آسانتر از قاب بندی تکه تکه است، اما برای بلند کردن خرپاها در جای خود به کمک نیاز دارید. در ادامه این مقاله اطلاعات کلی در خصوص قاب بندی سقف سوله را کسب خواهید کرد.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

انواع سقف شیبدار و قاب بندی آن

سقف شیروانی کم شیب

سقف سوله یک نوع سقف شیبدار است که ساخت قاب سقف را آسان می کند. این سقف سبک را می توان در یک ساختمان مستقل نیز استفاده کرد. سقف های سوله معمولاً شیب نسبتاً کمی دارند، معمولاً بین 4 در 12 (18 درجه) و 8 در 12 (33 درجه). هنگام تصمیم گیری در مورد شیب سقف سوله، موقعیت درها را در نظر بگیرید.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

سقف شیروانی ساده یا Gable

سقف شیروانی ساده تا حد زیادی رایج ترین سبک سقف سوله است. به راحتی با نمایه A شکل که دارای دو صفحه شیب دار با طول مساوی است، شناسایی می شود. سقف های شیروانی توسط جفت تیرهای معمولی تشکیل می شوند که از بالای دیوارها تا قله پشت بام زاویه دارند.

نقشه سوله خود را برای اندازه دقیق و فاصله چوب مورد استفاده برای قاب سقف بررسی کنید. اکثر سوله‌های ذخیره‌سازی با تیرهای 2×4 یا 2×6 قاب‌بندی شده‌اند که با فاصله 16 اینچ در مرکز قرار دارند.

سقف های سوله شیروانی با شیب سقف 11 در 12 (40 درجه) یا 12 در 12 (45 درجه) بهترین ظاهر را دارند.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

سقف salt-box

این سقف شبیه سقف شیروانی ساده است با این تفاوت که یک صفحه سقف کمی بلندتر از دیگری است. این طراحی منحصربه‌فرد، قله سقف را از مرکز خارج می‌کند تا به دیوار جلویی نزدیک‌تر شود، بنابراین تمایز ایجاد می‌کند. هنگام قاب بندی سقف دو بر، رعایت دو دستورالعمل ساده برای حفظ تناسب مناسب سقف مهم است: ابتدا تیرها را در 45 درجه اجرا کنید تا شیب سقف 12 در 12 ایجاد شود. دوم، قله پشت بام را در یک سوم فاصله از دیوار جلویی قرار دهید.

هنگام قاب بندی سقف سوله، مطمئن شوید که هر تیرک را مستقیماً روی دیوار قرار دهید، که بار سقف را به فونداسیون منتقل می کند.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

سقف گامبرل یا انباری

این طرح اغلب سقف انبار نامیده می شود و به راحتی با مشخصات دو شیب متمایز آن تشخیص داده می شود. دارای دو صفحه سقف کوتاه و کم عمق است که از قله به سمت پایین زاویه دارند و سپس شیب تغییر کرده و تندتر می شود. قاب بندی سقف گامبرل کمی دشوارتر از سایر سبک های سقف است، زیرا شامل قطعات بسیار بیشتری است. با این حال، مزیت این است که سقف‌های گامبرل فضای داخلی بسیار جادار با فضای زیادی در بالای تیرچه‌های سقف ایجاد می‌کنند که می‌توان از آن به عنوان انباری استفاده کرد.

هنگام ساخت یک سوله با سقف گامبرل، بهتر است درها را روی دیوار انتهایی قرار دهید زیرا دیواره‌های جانبی معمولاً برای ایجاد فضای کافی برای سر بسیار کوتاه هستند.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

سقف شیبدار چهار بر یا hip

سقف hip سقفی است با شیب در همه طرف های سوله. همه آنها دارای طول مساوی هستند و به هم می رسند و پشته را تشکیل می دهند. این سقف هیچ شیروانی یا قله ای در بالا ندارد. آنها می توانند یک سقف مستحکم به دلیل چهار طرف شیب دار باشند. در مناطق با باد شدید و برفی به دلیل کج بودن سقف عملکرد خوبی دارند. با این حال، ساخت این سقف ها می تواند گران باشد. با طراحی پیچیده تر، مصالح ساختمانی بیشتری مورد نیاز است.

قاب بندی سقف شیروانی سوله

بهترین سقف برای سوله چیست؟

 سقف شیروانی ساده

  • یک نوع سقف رایج
  • دارای فضای اضافی بالای سقف برای انبار
  • باران و برف را به راحتی می ریزد، به خصوص با شیب بیشتر
  • ساخت آسان

سقف کم شیب

  • ارزان برای ساخت
  • دیوارها در برابر آب و هوای مرطوب توسط برآمدگی سقف محافظت می شوند
  • باران و برف به‌راحتی از بین می‌روند، مخصوصاً در شیب‌های بالاتر
  • ارتفاع دیوار بالاتر فضایی را برای انبار کردن زیر شیروانی یا اتاق زیر شیروانی فراهم می کند.
  • فضای مناسب برای پنل های خورشیدی
  • ساخت آسان

مواد مورد استفاده در سقف سوله

انواع مختلفی از مصالح سقفی وجود دارد که می توانید هنگام آماده شدن برای قرار دادن کارهای نهایی روی سقف خود انتخاب کنید

ورق یو پی وی سی

ورق یو پی وی سی یکی از بهترین پوشش ها برای سقف صنعتی و سقف سوله می باشد. این سقف دوام بالاتری نسب به سایر پوشش ها دارد و با توجه به خصوصیاتی نظیر ضد حریق بودن، عایق صوت و حرارت، ضد خوردگی و … منجر به استقبال از این محصول شده است.

شینگل

شینگل یک استاندارد است و همچنین ارزان ترین گزینه برای سقف سوله است. نصب آن آسان است، که شینگل را به یک گزینه عالی تبدیل می کند.  بسیاری از آنها دارای گارانتی هستند. این نوع شینگل می تواند یک عنصر هنری را به سقف سوله بیاورد. آنها معمولا در سقف ویلا و ساختمان های مسکونی نیزاستفاده می شوند، که آنها را به گزینه ای محبوب برای سوله نیز تبدیل می کند.

فلز

سقف فلزی مزایای زیادی دارد. آنها سبک وزن هستند و اغلب طولانی تر از سایر انواع مصالح سقفی عمر می کنند.  آنها در برابر آب و هوا مقاوم هستند که یک مزیت بزرگ است.  تنها ایراد واقعی فلز این است که می تواند گران باشد.

پلی کربنات

پلی کربنات یک ماده سبک وزن است که می تواند در برابر درجه حرارت بسیار گرم یا سرد مقاومت کند. این یک ماده برای سوله ها، عرشه ها، پاسیوها، گاراژها و سایر سازه های کوچکتر نیز مناسب است. یک گزینه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است که مقرون به صرفه است و از تغییر رنگ محافظت می کند.

چگونه سقف سوله را ضد آب می کنید؟

همه می‌خواهند بدون نگرانی از بارش باران یا برف، چیزهایی را در انبار خود ذخیره کنند. ضد آب بودن سقف یک مرحله بسیار مهم در هنگام ساخت سوله شما است.  این چند مرحله مهم است که باید در نظر داشته باشید:

مرحله ۱: طرح سقفی را انتخاب کنید که اجازه می‌دهد هوای مرطوب به راحتی از آن خارج شود، مانند شیروانی.

مرحله 2: قبل از افزودن شینگل از نمد روی سقف استفاده کنید.  اینکار یک لایه محافظ اضافی برای تخته سه لا در زیر است.

مرحله 3: یک برآمدگی مناسب داشته باشید.  اگر این کار را نکنید، آب می تواند به کناره سوله برگردد و از دیوارهای بیرونی پایین بیاید.

مرحله 4: آسیب های سقف را فورا تعمیر کنید.

مرحله ۵: ناودان‌ها را اضافه کنید.

ضد آب کردن سقف سوله شما به تضمین عمر طولانی تر سوله کمک می کند.

در متن بالا انواع سقف شیبدار سوله و نکات مهم در قاب بندی آنها را بررسی کردیم. سوله ها به عنوان کارگاه، کارخانه، مرغداری، انبار و … به کار گرفته می شوند بنابراین در انتخاب متریال سقف لازم است توجه بسزایی شود. جدا از موارد گفته شده لازم است طراحی سقف سوله خود را به شخص کاردان بسپارید تا با طراحی مناسب و استفاده از متریال با کیفیت به شما اطمینان خاطر دهد.

گروه صنعتی و تجاری تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار یو پی وی سی ، نمایندگی رسمی شینگل ترک (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه اجرای سقف شیبدار با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *