پوشش بام تخت جمشید

مراقبت و نصب شینگل: سقف شیبدار شینگل به عنوان یکی از پرکاربردترین پوشش های سقف شیبدار، مناسب برای استفاده در تمام نقاط ایران زمین می باشد. این پوشش سقف شیبدار دارای مزایایی می باشد که باعث شده است از آن در تمام فصول و در تمام نقاط بتوان استفاده نمود.

مراقبت و نصب شینگل | سقف ویلا | تخت جمشید

نگه داری سقف شیبدار یکی از مهمترین مسائلی است که زیبایی منزل شما را دو چندان خواهد کرد. این امر باعث می شود سازه و منزل شما در مقابل تغییرات آب و هوایی و نفوذ رطوبت و آب و گرما و سرما محفوظ بماند. متاسفانه به دلیل اینکه سقف از دید مستقیم مالک خارج است، از یاد وی نیز خواهد رفت در حالی که دوام سقف منزل شما به این بستگی دارد که برنامه نگهداری شما از سقف چه مقدار منظم است. بعضی از مواقع نگهداری و تعمیر سقف شیبدار مورد بی توجهی مالکین قرار می گیرد که شاید به این دلیل می باشد که مالکین نمی دانند برای نگه داری سقف شیبدار چه مراحل و کارهایی را باید انجام دهند.

در صورتی که در سقف شیبدار خود از شینگل که یکی از مقاوم ترین و بهترین پوشش های سقف می باشد استفاده کرده باشید ممکن است سهوا یا بر حسب اتفاقات غیر مترقبه مشکلی برای سقف پیش بیاید. گاهی اوقات تصور می کنیم که ممکن است صدمه بسیار کوچکی که به شینگل وارد شده است، قابل چشم پوشی باشد ولی این امکان وجود دارد که این خرابی کوچک باعث نفوذ مشکلات و ایجاد صدمه بیشتر برای لایه های پایین تر سقف شده و در نهایت باعث ایجاد خسارت سنگین به خانه شود.

مراقبت و نصب شینگل | سقف ویلا | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

نگهداری از شینگل در فصل زمستان

آب و هوای زمستان شرایط ایده آلی برای نصب سقف شیبدار نیست و می تواند روند انجام کار را با پیچیدگی مواجه کند. تقریباً برای نصب تمامی پوشش های سقف شیب دار از چسب استفاده می شود و تقریباً تمامی چسب ها برای محکم چسبیدن نیاز به هوای گرم (منبع گرما) دارند. اگر پوشش بام به خوبی نچسبد، به زودی فرو می ریزد. در طول ماه های تابستان خورشید منبع گرمای کافی را برای محکم شدن اکثر پوشش های بام از جمله شینگل آسفالتی و شینگل رولی فراهم می آورد. این مواد در هوای سرد نمی توانند بدون صرف هزینه های اضافی به کار روند.

دمای ایده آل برای نصب شینگل آسفالتی بین 70-80 درجه فارنهایت است. در دماهای پایین تر از 70 درجه چسبندگی کامل حاصل نمی شود. در دماهای بالاتر از 80 درجه، شینگل های آسفالتی می توانند بیش از حد انعطاف پذیر شوند و در نتیجه آسیب پذیری آن ها در هنگام نصب بالا رود. لبه های سقف می توانند به راحتی از بین بروند و در دماهای خیلی بالا در صورت عدم استفاده از معیارهای محافظتی رفت و آمد روی پوشش بام می تواند منجر به ایجاد خسارت به آن گردد.

اگر شینگل های آسفالتی در دماهای پایین تر از دمای ایده آل نصب شوند، شینگل ها به خوبی نمی چسبند و نسبت به بادهای شدید و بارندگی آسیب پذیر خواهند شد. شینگل اگر به طور صحیح نصب نشده باشد می تواند با باد کنده شود یا اجازه دهد آب به زیر سقف نفوذ کند. علاوه بر این لبه های شینگل های آسفالتی که در زمستان نصب می شوند اغلب یا به بالا برمیگردند و یا به سمت پایین لوله می شوند.

مراقبت و نصب شینگل | سقف ویلا | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

نصب مناسب سقف شینگل در هوای سرد با رعایت نکات زیر قابل انجام است:

  • اطمینان حاصل کنید که سقف به طور کامل تمیز باشد.
  • هنگام حمل شینگل ها در هوای سرد مراقب باشید. اگر در محیطی با دمای انجماد هستید، باید برای پیشگیری از خسارات ناشی از ایجاد یخ، از گوشه ها محافظت کرد.
  • از زیرسازی چسبنده استفاده گردد تا کار کردن در هوای سرد را سهولت بخشد.
  • هنگام نصب نوار لبه پوشش بام، شینگل های مورد استفاده برای این بخش را در محل گرمی نگه دارید تا برای خم شدن به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند.

گذشته از یخ زدن آب در منافذ، در زمستان و هوای سرد با مشکلات دیگری نیز ممکن است روبرو شوید. از جمله:

  • وزن زیاد برف جمع شده، به خصوص در اوایل بهار می تواند منجر به جذب آب باران و در نتیجه آسیب ساختاری، شکستن گچ و سقوط گردد. این مشکل در بناهای قدیمی که از استانداردهای کمتری برخوردارند بیشتر به چشم می خورد.
  • زمانی که مردم در تلاش برای پاک کردن برف از پشت بام هایشان هستند، گاهی با ضربه هایی که برای خلاص شدن از یخ ها وارد میکنند به شینگل ها آسیب وارد میکنند و در نتیجه منجر به نفوذ و چکه آب به داخل ساختمان می گردند.
  • شکسته شدن لبه های شینگل روی سقف های شیبدار قدیمی در زمان راه رفتن روی آن ها در هوای سرد.

بهترین نصب پوشش بام در هوای خشک و خنک انجام می شود. سطوح پشت بام خیلی داغ (شینگل آسفالت، شینگل رولی، …) هنگام نصب در هوای خیلی گرم ممکن است توسط کارگران تخریب گردند. سطوح پشت بام خیلی مرطوب منجر به عدم نصب پوشش بام طبق دستورالعمل ها و استانداردهای کارخانه و در نتیجه عمر کوتاه پوشش بام گردد. در زمان بارش باران یا روی سطوح خیس پوشش بام را نصب نکنید.

علاوه بر کیفیت شینگل یا سایر مواد پوشش بام، عوامل متعدد دیگری نیز بر عمر پوشش بام تأثیرگذارند.

  • نگهداری مواد مورد استفاده در پوشش بام. عدم نگهداری از شینگل ها در هوای سرد برای هر مدت زمانی منجر به کوتاه تر شدن عمر شینگل و پوشش بام می گردد.
  • شیب سقف (سقف های با شیب تندتر زهکشی مناسب تر دارند و در نتیجه مقاومت بیشتری در مقابل نفوذ آب خواهند داشت)
  • رنگ سقف (رنگ های روشن تر در مقابل تابش آفتاب و گرما مقاومت بهتری دارند.)
  • تهویه اتاق زیرشیروانی بر مشکلات ناشی از رطوبت تأثیرگذار است. توده های یخی چکه می کنند و گاهی اوقات تهویه نامناسب منجر به شل شدن شینگل ها می شود.
  • نگه داری از سقف به عنوان مثال نگهداری برگها و روش های مناسب برای تمیز کردن سقف.
  • نصاب سقف مهمترین و اساسی ترین نقش را در دارست که بهتر است توسط سازنده انتخاب گردد.

بعد از گذشت فصل زمستان نوبت به شروع فصل پر رنگ و زیبای بهار می رسد. بعد از پایان یافتن فصل بارش برف، یخ زدگی سقف شیبدار، بادهای سرد و ذوب شدن برف های پوشیده شده بر روی سقف شیب دار، حالا زمان مناسبی است که سقف شیبدار پوشیده با شینگل خود را بررسی نموده و در صورت نیاز تعمیرات لازم را اعمال نماییم. فصل زمستان زمانی است که برای سقف شینگل مشکلات زیادی ایجاد می شود. لذا می بایست بعد از پایان یافتن فصل زمستان سقف شینگل خانه را حتما به طور کامل بررسی نمائیم.

مراقبت و نصب شینگل | سقف ویلا | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

نگهداری از شینگل در بهار

شینگل همانند سایر پوشش های سقف شیبدار در تمامی فصول نیازمند رعایت نکات نگهداری می باشد. با توجه به ورود به فصل بهار می بایست با دانستن نکات نگهداری از شینگل در فصل بهار و بررسی و تعمیر قسمت های آسیب دیده در زمستان، شینگل خود را زیبا و سالم نگه داریم

با بررسی کلی و جزئی پوشش سقف شیبدار حتما متوجه از دست رفتن برخی شینگل ها، باد کردن آنها و یا کنده شدن میخ ها و اتصالات خواهید شد. در برخی گوشه ها ممکن است شکستگی ها یا از بین رفتن شینگل را مشاهده کنید. می بایست تمامی این مشکلات را با جایگزین کردن شینگل برطرف کنید تا علاوه بر حفظ زیبایی، از ایجاد آسیب بیشتر در سقف جلوگیری نمایید.

در فضای داخلی زیر سقف شیبدار ممکن است نم، نشتی آب، روزنه های نور و شکستگی هایی را مشاهده کنید که این موارد نیز باید بررسی و در اسرع وقت برطرف شوند.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.
Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *