پوشش بام تخت جمشید

خاصیت بازتاب تابش خورشید در سقف شینگل: سقف نقش مهمی برای خانه شما دارد. چراکه به محافظت از آن در برابر عوامل خارجی کمک می کند و بر ظاهر بیرونی و جذابیت آن تأثیر می گذارد. سقف شینگل آسفالتی به طور بالقوه می تواند مزایای سقف شیبدار در ارتباط با صرفه جویی در انرژی را ارائه دهد.

خاصیت بازتاب تابش خورشید در سقف شینگل | تخت جمشید

خاصیت بازتاب تابش خورشید در سقف شینگل

ارتباط سقف با تابش خورشید

اول از همه، بیایید درک کنیم که سقف چگونه به گرمای خورشید واکنش نشان می دهد و تأثیری که این رابطه بر دمای داخل خانه و مصرف انرژی شما دارد.

هنگامی که تابش خورشید به سطح سقف برخورد می کند، سه اتفاق اصلی رخ می دهد:

  • جذب: مقداری گرما توسط سقف جذب شده و به خانه منتقل می شود.
  • انعکاس خورشیدی: سقف بخشی از انرژی خورشید را منعکس می کند. شینگل با بازتاب خورشیدی بالاتر اجازه می دهد تا گرمای کمتری به خانه منتقل شود.
  • گسیل حرارتی: سقف مقداری از گرمای جذب شده را به جو باز می گرداند. شینگل با انتشار حرارتی بالاتر همچنین اجازه می دهد تا گرمای کمتری به خانه منتقل شود.

خاصیت بازتاب تابش خورشید در سقف شینگل

جذب گرما

اگر اتاق زیر شیروانی شما به خوبی تهویه و عایق بندی نشده باشد، این گرمای جذب شده ممکن است دمای داخل خانه شما را افزایش دهد.  این می‌تواند به افزایش هزینه‌های انرژی کمک کند، زیرا ممکن است لازم باشد دستگاه‌های خنک‌کننده یا سیستم‌های هوای مرکزی را بیشتر یا در دماهای پایین‌تر اجرا کنید تا فضای داخلی خانه‌تان راحت باشد.

انعکاس خورشیدی

همانطور که خورشید به سقف شما می تابد، امواج نور مرئی و نامرئی (مادون قرمز و فرابنفش) را ارائه می دهد. سقف شما میزان بازتاب خورشیدی را تعیین می کند. هر چه امواج بیشتری به اتمسفر برگردند، بازتاب خورشیدی بیشتر می شود.

اندازه گیری بازتاب خورشیدی بین 0.0 و 1.0 است که 1.0 نشان دهنده بازتاب 100٪ بدون جذب است.  شینگل آسفالتی با مقادیر بازتاب خورشیدی بالاتر می توانند گواهینامه ENERGY STAR را دریافت کنند.

شینگل های آسفالتی برای واجد شرایط بودن برای گواهینامه ENERGY STAR باید دو مشخصات زیر را داشته باشند:

  • بازتاب اولیه خورشیدی حداقل 0.25
  • اندازه گیری بازتاب خورشیدی سه ساله حداقل 0.15

انتشار حرارتی

همانطور که سقف شما تشعشعات خورشیدی را جذب می کند، شروع به گرم شدن می کند. مقداری از این گرمای تابشی در جو اطراف پراکنده می شود. این فرآیند تابش گرمای جذب شده قبلی، انتشار حرارتی است.

اندازه گیری انتشار حرارتی بین 0.0 تا 1.0 است (گاهی اوقات به عنوان درصدی بین 0 تا 100 نامیده می شود).  هر چه این عدد بیشتر باشد، گرمای کمتری به خانه منتقل می شود.

اگرچه ENERGY STAR برای شینگل آسفالتی تایید شده به مقدار انتشار حرارتی نیاز ندارد، این اندازه‌گیری اغلب در برگه‌های مشخصات ذکر می‌شود تا مصرف‌کنندگان را بهتر آگاه کند. هنگام انتخاب محصولات بر اساس انتشار حرارتی بالا یا پایین، تاثیر آب و هوا در انتخاب سقف شیبدار را در نظر داشته باشید. مواد با انتشار حرارتی بالا ممکن است انتخاب بهتری برای مناطق گرم و آفتابی باشند، در حالی که مواد با انتشار حرارتی پایین ممکن است به خانه ها در کاهش بار گرمایش در آب و هوای بسیار سرد کمک کنند.

شاخص بازتاب خورشیدی (SRI)

شاخص انعکاس خورشیدی یا SRI، محاسبه‌ای است که از بازتاب خورشیدی قدیمی و اندازه‌گیری‌های گسیل حرارتی مواد آسفالتی استفاده می‌کند.  از 0 تا 100 متغیر است.

این اندازه‌گیری می‌تواند به‌عنوان نشان‌دهنده چگونگی داغ شدن سقف هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید استفاده شود.

هر چه مقدار SRI کمتر باشد، احتمالاً شینگل آسفالتی در زیر نور خورشید داغ تر می شود.  برعکس، سقف شینگلی با SRI بالاتر به کاهش بار خنک کننده خانه شما کمک می کند.

تاثیر شینگل در کاهش بازتاب خورشید چیست؟

شینگل از گرانول های منعکس کننده خورشید برای کمک به کاهش میزان گرمای منتقل شده به خانه شما استفاده می کند. این نه تنها به خنک‌تر ماندن قسمت‌های داخلی کمک می‌کند، بلکه فشار وارده بر هر دستگاه خنک‌کننده خانه را نیز کاهش می‌دهد.

سقف شینگل علاوه بر کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی، برای محیط زیست نیز مفید است:

  • دمای داخلی خنک نیاز به دستگاه های خنک کننده با تغذیه الکتریکی مانند فن ها، تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی را به خصوص در زمان اوج استفاده کاهش می دهد.
  • استفاده کمتر از الکتریسیته منجر به انتشار کمتر نیروگاه، مانند کربن و دی اکسید گوگرد می شود.

سقف شینگل به طور ویژه با گرانول های منعکس کننده خورشید (گرانول هایی که پرتوهای خورشید را منعکس می کنند) طراحی شده اند تا به کاهش میزان گرمای منتقل شده به خانه کمک کنند. این سقف  با به عنوان سقف شیروانی عایق خود می تواند به راحتی در دمای خانه شما کمک کند و حتی ممکن است اگر در مناطق جغرافیایی خاصی زندگی می کنید مورد نیاز باشد.

علاوه بر نصب شینگل های سقفی، سطوح مناسب عایق اتاق زیر شیروانی نیز می تواند تأثیر زیادی در صرفه جویی در هزینه انرژی داشته باشد.

خاصیت بازتاب تابش خورشید در سقف شینگل

 

رنگ های مناسب برای بالا بردن خاصیت کاهش بازتاب خورشید در شینگل

به طور معمول، استفاده از رنگ های روشن این خاصیت را بهبود می بخشد مانند خاکستری روشن و برنزه روشن.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار PVC (ورق PVC) – آندوپلاس، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *