پوشش بام تخت جمشید

نگهداری از سقف شیبدار پی وی سی | شینگل | تخت جمشید: نگهداری از سقف شیبدار به اندازه سایر مراحل ساخت و ساز سقف اهمیت دارد. اگر می خواهید ورق PVC استفاده شده در سقف شیبدار به شکل مناسبی حفظ شود و با میزان عمر تخمینی خود هماهنگ باشد، باید به مراقبت و نگهداری آن توجه داشته باشید.

نگهداری از سقف شیبدار پی وی سی | شینگل | تخت جمشید

یکی از نکات مهم در نگهداری از سقف پی وی سی تمیز کردن آن می باشد. تمیز کردن سقف شیبدار می تواند عمر بهینه آن را به شکل مطلوب افزایش دهد. چرا که در این تمیزکاری و شستشو، عواملی که می توانند بر عمر پی وی سی یا سایر متریال مورد استفاده در سقف تاثیر داشته باشند، حذف می شوند. واقعیت این است که سقف ها همواره در معرض عوامل جوی، شرایط محیطی و بیرونی بسیاری قرار دارند. ممکن است کپک های مختلفی بر روی ورق های PVC شروع به رشد کرده باشند. برای جلوگیری از رشد این کپک ها نیاز به پاکسازی آن ها به شکل دوره‌ای و ممتد داریم.

البته موادی که برای شستشو و نگهداری از سقف شیبدار مورد استفاده قرار می گیرند، نیز باید با جنس این سقف ها هماهنگی کامل داشته باشند. در غیر این صورت می‌ توانند باعث از بین رفتن متریال به کار گرفته شده در سقف شیبدار شوند. همچنین ضررهای به مراتب بیشتری را برای ساخت و ساز به همراه داشته باشند.

مطلب مهم دیگر در مورد نگهداری از سقف شیبدار مربوط به میزان بازتابی است که در ورق های pvc وجود دارد. همان طور که می دانید ورق های PVC در برابر اشعه ماوراء بنفش بازتاب بسیار قدرتمندی دارند. از این رو این اشعه نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی تغییر رنگ این ورق ها داشته باشد.

بازتاب اشعه ماوراء بنفش توسط ورق PVC فواید بسیار دیگری نیز به همراه دارد. اول این که باعث می ‌شود از جذب گرمای بیش از حد توسط سقف جلوگیری شود. اگر سقف بیش از اندازه گرم شود، گرما را به فضای داخل خانه انتقال می دهد. بنابراین این ویژگی شرایط بسیار مطلوبی را برای خنک شدن محیط منزل در تابستان فراهم می کند. طوری که نیاز به استفاده چندانی از خنک کننده ها با شدت بالا وجود ندارد. دوم اینکه این بازتاب از تغییر رنگ سقف پی وی سی جلوگیری می کند. برای اینکه بازتاب اشعه ماوراء بنفش جهت نگهداری از سقف شیبدار به شکل مناسبی انجام شود، باید متریال pvc تمیز باشند. چون در غیر این صورت خاصیت بازتابی خود را از دست می دهند.

اجرای ورق PVC طرح سفال قرمز

نکات مهم در مورد شستشوی سقف شیبدار پی وی سی

  • توجه داشته باشید واشرهایی که برای شستشوی سقف شیبدار مورد استفاده قرار می دهید، نباید پر فشار باشند. به عنوان مثال برای شستشوی لایه گرد و غبار و کثیفی، باید از یک واشر کم فشار مثلاً 2000 psi یا کمتر استفاده کنید.
  • بعد از اینکه شستشو توسط محلول پاک کننده مناسب انجام شد، از راه رفتن روی ورق های PVC بپرهیزید.
  • در صورتی که محلول مناسبی برای شستشو و تمیز کاری پی وی سی پیدا نکردید، می توانید شستشو را با آب انجام دهید.
  • شوینده های ملایم خانگی و غیر ساینده نیز می توانند گزینه مناسبی برای تمیزکاری و نگهداری از سقف شیبدار پی وی سی باشند.
  • فقط افراد حرفه ای و آموزش دیده باید روی پشت بام رفت و آمد داشته باشند تا از هر گونه آسیبی به یکپارچگی سیستم سقف جلوگیری شود.
  • از راه رفتن روی سطوحی که محلول تمیز کننده در آن شسته نشده است، خودداری کنید.
  • در جایی که رواناب ممکن است با نماهای بیرونی تماس پیدا کند، یک منطقه کوچک را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که محلول تمیزکننده اثرات مضری بر روی نما ندارد.
  • برخی از سطوح سقف ممکن است نیاز به تمیز کردن معمولی نداشته باشند و برخی دیگر ممکن است به تمیز کردن مکرر نیاز داشته باشند.
  • برای تمیز کردن سطح غشای سقف از یک برس دسته بلند یا جارو کف با محلول تمیزکننده متشکل از یک شوینده خانگی ملایم و غیر ساینده و آب برای تمیز کردن سطح غشای سقف استفاده کنید و مراقب باشید که سطح بالایی سقف آسیب نبیند.

به کارگیری ورق PVC طرح ذوزنقه سفید

زمان مناسب برای بازرسی و مراقبت از سقف شیبدار

بسیاری از افراد زمانی که تصمیم به تمیزکاری و نگهداری از سقف شیبدار می گیرند، در مورد دفعات نگهداری و طول مدت بین هر بازدید سوال می پرسند.

نگهداری از سقف شیبدار باید به شکل دوره ای انجام شود. البته این مسئله با توجه به شرایط آب و هوایی و شهری که شما در آن زندگی می کنید، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شهرهای آلوده همچون کلانشهرها نیاز به شستشو و تمیزکاری بیشتری دارند.

همچنین نگهداری از سقف شیبدار در مورد شهرهای مرطوب و کوهستانی به وفور دیده می شود. علت این موضوع را نیز باید در شرایط دمایی متفاوت، رطوبت بیش از اندازه، تابش شدید نور خورشید و غیره جست و جو کرد. هر کدام از این پارامترها می توانند عمر پی وی سی را تحت تأثیر قرار دهند. در واقع این امر به عوامل متعددی مانند شدت آلاینده های محیطی، فراوانی بارندگی، تمایل به تجمع خاک و گرد و غبار، شیب سقف و ویژگی های زهکشی بستگی دارد.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201192-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09371790195، 22180750-021 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *