پوشش بام تخت جمشید

انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار: سقف های شیبدار دارای انواع مختلف با رنگ های متفاوتی می باشند. به همین دلیل زیبایی و رنگ سقف شیبدار برای خیلی از افراد اهمیت دارد.

امروزه استفاده از سقف شیبدار به دلیل مزایای زیادی که دارند در بین مردم رواج پیدا کرده است. انواع سقف های شیبدار در برابر برف و باران، وزش باد، ضربات و … مقاوم هستند.

یکی از مهم ترین مزایای برخی از سقف های شیبدار، وزن سبک و تنوع در رنگ سقف آنها می باشد. انواع سقف های شیروانی دارای رنگ های تیره و روشن مختلفی هستند. در این میان برخی از سقف ها مانند شینگل و پی وی سی دارای طیف رنگی وسیع تری می باشند.

انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار | شینگل | تخت جمشید

انتخاب رنگ مناسب برای سقف شیبدار می تواند بر زیبایی و ارزش مالی ساختمان تاثیرگذار باشد. علاوه بر این انتخاب یک رنگ مناسب برای سقف شیبدار و نمای ساختمان می تواند بر روحیه افراد تاثیرگذار باشد.

افراد برای انتخاب رنگ سقف علاوه بر سلیقه خود بهتر است با متخصصان نیز مشورت کنند. زیرا متخصصان می توانند با بررسی های کامل رنگ مناسب تری را استفاده کنند و یا از ترکیب چند رنگ برای پوشش سقف شیبدار بهره بگیرند.

رنگ سقف شیبدار

رنگ سقف شیبدار

سقف های شیبدار دارای رنگ های متنوعی می باشند. برخی از افراد ترجیح می دهند از رنگ های روشن و برخی تیره استفاده کنند. اما برای انتخاب رنگ سقف باید نکات مهمی را در نظر گرفت.

محل استفاده از سقف شیبدار، هماهنگی رنگ انتخابی با دکوراسیون و نمای ساختمان و توجه به رنگ سقف ساختمان های اطراف از نکات مهم می باشند.

تناسب رنگ پوشش بام و دیگر اجزای سازه

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کرد تناسب رنگ پوشش بام و دیگر اجزای سازه می باشد. رنگ های تیره در نمای ساختمان ظاهری زیبا و چشم نواز ایجاد می کند. اما به توصیه طراحان بهتر است در کنار نمای مشکی یا تیره از رنگ هایی همچون خاکستری یا آبی استفاده کرد که تنالیته زیبایی را ایجاد می کند. رنگ نمای سبز یا قرمز می تواند در پوشش بام نمای چشمگیرتر و برجسته تری را ایجاد کند. رنگ های روشن مانند قهوه ای کمرنگ، کرم و رنگ هایی از این قبل جزء رنگ های خنثی به حساب می آیند که در سقف های شیبداری استفاده می شوند که سازه های آن معمولا تیره رنگ است. اگر در ساختمان های سفید یا شیری از رنگ های خاکستری ویا قهوه ای استفاده شود شمای سنتی به خود می گیرد.

به طور کلی ساختمان هایی که نمای آنها دارای رنگ های تیره می باشند جذابیت فوق العاده ای دارند. اما بهتر است برای افزایش این زیبایی برای سقف شیبدار آن از رنگ های روشن مانند آبی، قرمز، سبز، کرمی و … استفاده شود.

در مقابل برای ساختمان هایی که نمای آنها روشن می باشد، انتخاب سقف شیبداری با رنگ سقف تیره ماننده قهوه ای بسیار چشمگیرتر می باشد.

قابل ذکر است که سقف های شیبدار با رنگ روشن ساختمان را بزرگتر و سقف های شیبدار با رنگ تیره ساختمان را کوچکتر نشان می دهند.

انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار | شینگل | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

بازی با رنگ ها

رنگ تیره معمولا نمای خانه را کوچکتر از آن چیز که هست نشان می دهد. پس این مورد را در نظر داشته باشید که رنگ ها ممکن است خطای دید ایجاد کنند. حال آنکه رنگ های روشن تر سازه را بزرگتر نشان می دهند. البته این مهم تا مقدار زیادی به محل قرارگیری سازه بستگی دارد.

در نظر گرفتن رنگ پوشش بام سازه های مجاور

اما افراد و طراحان در هنگام  انتخاب رنگ سقف، باید به رنگ استفاده شده در سقف های شیبدار ساختمان های مجاور نیز دقت کنند. افراد باید سعی کنند رنگی مناسب که نه شباهت زیادی با رنگ ساختمان های اطراف و نه تفاوت زیادی با آنها داشته باشد را انتخاب کنند.

تاثیر آب و هوا بر انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار

نکته مهم دیگر در مورد انتخاب رنگ سقف توجه به آب و هوای منطقه ای که ساختمان در آنجا بنا شده است، می باشد.

چنانچه ساختمان در مناطق گرم کشور بنا شده باشد، باید از سقفی با رنگ روشن استفاده کرد. زیرا رنگ های روشن نور خورشید را منعکس می کنند و رنگ های تیره آن را جذب می کنند و سبب گرم شدن محیط داخلی ساختمان می شوند.

به فروش خانه توجه کنید

سلیقه شخصی شما برای انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار بسیار مهم است . پس رنگی را انتخاب کنید که اگر قصد فروش آن خانه را داشتید بعدا مجبور به تغییر رنگ آن نشوید. برای انجام این مهم پیشنهاد می شود با یک طراح و یا معمار مشورت کنید.

رنگ پوشش سقف شیبدار شینگل

یکی از سقف های شیبداری که امروزه به دلیل مزایای فراوانش مورد استفاده قرار می گیرد، شینگل است. این سقف شیبدار دارای طیف رنگی وسیعی می باشد و دست طراحان برای انتخاب رنگ سقف باز می باشد.

تنوع رنگ شینگل به انواع طرح های سقف های شیبدار شینگل نیز بستگی دارد. سقف های شیبدار شینگل از چند لایه تشکیل شده اند که لایه روکش آن می تواند رنگ سقف را تعیین کند.

لایه روکش سقف های شینگل از دانه های معدنی تشکیل است که این دانه های معدنی دارای رنگ های مختلفی می باشند. در کنار مزیت تنوع رنگ شینگل می توانیم به این مورد نیز اشاره کنیم که رنگ این سقف های شیبدار در برابر نور آفتاب تغییر نمی کند.

به کارگیری شینگل زنبوری قرمز ترک در سقف ویلا 2شیب

تنوع رنگ شینگل در حدود 60 رنگ مختلف می باشد، این رنگ ها می توانند تثبیت رنگ بسیار بالایی داشته باشند. در ادامه وابستگی تنوع رنگ شینگل به طرح آن باید بگوییم که سقف شیبدار شینگل دارای طرح های متنوع داخلی و خارجی زیادی می باشد.

انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار | شینگل | تخت جمشید - پوشش بام تخت جمشید

رنگ سقف شیبدار پی وی سی

یکی دیگر از سقف های شیبدار که دارای تنوع رنگ فوق العاده ای می باشد، سقف های شیبدار پی وی سی می باشند.

سقف های شیبدار پی وی سی از پلاستیک سخت و فشرده تشکیل شده اند. این سقف ها بیشتر دارای رنگ های روشن می باشد. با وجود این رنگ سقف پی وی سی نیز از ثبات بالایی برخوردار می باشد.

همچنین خیلی از افراد از تنوع رنگی این سقف های شیبدار استفاده می کنند و از آنها به صورت ترکیبی بهره می گیرند.

گفتنی است که از سقف های شیبدار پی وی سی بیشتر برای پوشاندن سقف سوله در مکان های مختلف استفاده می شود.

اجرای ورق PVC طرح سفال قرمز

 

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.
Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *