پوشش بام تخت جمشید

شینگل محصولی جدید از ترکیه، زیبا و شیک برای انواع سقف شیبدار، آلاچیق و نما سبک – زیبا – مقاوم دارای استاندارد جهانی

شینگل رایج ترین پوشش سقف شیبدار / شیروانی در منطقه آمریکا و کانادا با بیش از 100 سال قدمت است. امروزه شینگل یکی از پرطرفدارترین محصولات پوشش سقف شیبدار را در جهان دارد. شرکت پوشش بام تخت جمشید نماینده رسمی شینگل BTM و  Cukorava از ترکیه آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز است.

شینگل ترک با ارائه شناسنامه و ضمنانتامه تقدیم می شود. این مجموعه با فراهم کردن امکان استفاده از شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است.

معرفی سقف شینگل

سقف شینگل به علت شکل ظاهری زیبا، تنوع رنگ، تنوع طرح، مقاوم و عایق مناسب به علت لایه قیری که در درون خود دارد، جایگزین خوبی برای محصولات قدیمی (شیروانی) می باشند که دارای مشکلات زیادی بوده اند. مصالح سخت و شکننده که باعث می شد بار سقف ساختمان سنگین و ناامن باشد و در مواقع حساس و رویداد هایی طبیعی از جمله زلزله شکننده باشند. این محصول جدید در عین حال بسیار سبک، نازک و قابل انعطاف می باشد این مشکلات را برطرف کرده و به راحتی می توان روی سقف تردد کرد.

فهرست مطالب

انواع شینگل

مدل دراگون

متراژ: ۲.۹۴ مترمربع
ابعاد طول ۱ عرض ۳۲ سانت
به جهت اطلاع از قیمت تماس بگیرید.

مدل فلکسی

تعداد در هربسته ۲۱ برگ
متراژ بسته ۳ متر
ابعاد ورق ۳۰ / ۱
به جهت اطلاع از قیمت تماس بگیرید.

لانه زنبوری

متراژ ۲.۹۴ مترمربع
ابعاد طول ۱ عرض ۳۲ سانت

سقف شیبدار شینگل چیست؟

شینگل یکی از مصالح نسبتا ارزان برای پوشش سقف شیب دار می باشد که خانه را در مقابل باد، باران و سر و صدا محافظت می کند و با طرح های مخلتف و رنگ بندی بسیار متنوع در بازار موجود است. استفاده از پوشش سقف شینگل در سقف شیبدار، سقف خانه های مسکونی، سقف ویلا و سقف شیروانی بسیار متداول و پر کاربرد می باشد همچنین پیاده سازی پوشش سقف شیبدار شینگل در سقف بسیار آسان بوده و انعطاف بسیار زیادی در حین نصب دارد. این روزها انواع شینگل با طرح های مخلتف و ضخامت های متفاوت موجود می باشد.

سقف شیبدار شینگل یکی از پرکاربردترین پوشش های بام در امریکا می باشد. برای 20 تا 50 سال قابل استفاده بوده و در برخی مواقع قابل بازیافت می باشند. شینگل آسفالتی برای اولین بار در سال 1901 در امریکا مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا با استفاده از مواد ارگانیک و یا تکه های پارچه ای پنبه ای اجرا می شد و پس از مدتی به علت بالا رفتن هزینه مواد اولیه از پشم و در ادامه از چوب نیز استفاده می شد در نهایت با پیشرفت تکنولوژی و آزمایش های موسسات تحقیقات مختلف، فایبرگلاس در سال 1960 به عنوان بهترین شینگل از نظر مقاومت شناخته شد و از سال 1990 شینگل آسفالتی به شکل کنونی مورد استفاده قرار می گیرد.

شینگل یکی از مهم ترین و رایج ترین انواع پوشش های سقف شیبدار است که برای پوشش سقف ویلا، ساخت آلاچیق و سوله استفاده می شود. این نوع پوشش در رنگ ها، اشکال و جنس های مختلف تولید می شود و باعث زیبایی نمای داخلی و خارجی سقف شیبدار می شود. امروزه از شینگل به عنوان پوشش اصلی سقف شیبدار ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و همینطور نمای ساختمان اعم از آپارتمانها و ویلاها و پاساژها استفاده می شود. زاویه شیب در سقف شیبدار شینگل بین 15 تا 70 درجه سانتی گراد متغیر است. این نوع پوشش از لایه های مختلفی مثل قیر، فایبر گلاس و گرانول های سنگی تشکیل می شود. قطعات تشکیل دهنده این نوع پوشش به صورت مستطیلی شکل، تخت و مسطح است.

شینگل از جمله مصالحی است که برای پوشش سقف های شیبدار لوکس و ویلایی بیشتر استفاده می شود. ضمن این که این روزها استفاده از نمای شینگل در ویلاهای لوکس یا در پیشانی ساختمانهای مسکونی بسیار مورد پسند واقع شده است. این محصول به دلیل این که لایه اصلی آن از جنس قیر می باشد ماندگاری بسیار زیادی خواهد داشت. علاوه بر آن سطح یکپارچه ای را ایجاد می ‌کند که در برابر عواملی مانند نشت آب یا بادهای تند مقاوم باشد. همچنین در این نوع مصالح از گرانول های طبیعی نیز استفاده شده است که باعث می گردد لایه اصلی محصول در برابر عوامل همچون آسیب های فیزیکی یا تغییر رنگ ایمن گردد. 

شینگل در صورت استفاده از تخته osb یک عایق سرمایشی، گرمایشی یا حتی صوتی خواهد شد. این موضوع حتی بر روی ماندگاری محصول نیز تاثیرگذار می باشد. همچنین رنگ هایی که برای آن استفاده می شود ثبات بالایی در برابر نور خورشید و گذر زمان خواهند داشت. 

مشخصات کیفی سقف شینگل

لایه فیبر گلاس اشباع شده توسط قیر با کیفیت بالا با دانه های معدنی و رنگ های متنوع،
نصب آسان، عایق سبک و زیبا، انعطاف پذیر و دارای استاندارد اروپا و آمریکا
شینگل در مواقعی که شیب سطوح بيش از30% باشد باید اجرا شود.

با توجه به ضخامت کمی که این محصول دارد باعث شده به راحتی قابل حمل و سبک باشد و همین ضخامت کم از 5 لایه تشکیل شده است.

  1. لایه اول: لایه رویی و ظاهری شینگل است که سنگ ریزه های طبیعی دریا بر روی آن قرار گرفته
  2. لایه دوم: یا به اصطلاح لایه زیرین آن نوعی قیر مخصوص قرار دارد.
  3. لایه سوم: لایه فایبر گلاس اشباع شده است که باعث مقاومت شینگل می باشد.
  4. لایه چهارم: چسبی حساس به حرارت قرار دارد برای چسباندن ورق.
  5. لایه پنجم : لایه آخر یا لایه زیرین شینگل می باشد به اسم لایه سیلیکونی با مقاومت بالا

خصوصیات و مزایای سقف شینگل

شینگل در مقابل رطوبت، آب، تغییرات جوی مثل باران و برف مقاومت زیادی دارد. قطرات آب و رطوبت در گذر زمان در لایه زیرین این نوع پوشش نفوذ نمی کند. البته این پوشش به واسطه عایقی که در زیر شینگل نصب می شود در مقابل نفوذ رطوبت و آب مقاومت می کند. امروزه این نوع پوشش جایگزین سایر پوشش های سقف شیبدار مثل پوشش چوبی و آهنی شده است. زیرا پوشش های چوبی در مقابل رطوبت و آب مقاومت نمی کند و دچار پوسیدگی و فرسایش می شود. پوشش های آهنی نیز در مقابل رطوبت و ترکیبات شیمیایی زنگ می زنند.

این نوع پوشش در مقابل اشعه های فرابنفش و مادون قرمز نور خورشید بسیار مقاوم است. اشعه های نور خورشید باعث از بین رفتن ترکیبات شیمیایی و رنگ پوشش های مختلف سقف شیبدار می شود. اما گرانول های سنگی که در این نوع پوشش استفاده می شود، نقش مهمی در ثبات رنگ دارند و از رنگ پریدگی سقف شیبدار شینگل جلوگیری می کنند. بنابراین هر چقدر که کیفیت گرانول های سنگی به کار رفته در ساختار این نوع پوشش بیشتر باشد، کارایی آن در مقابل نور خورشید بیشتر می شود.

یکی از مهم ترین مزیت های سقف شیبدار شینگل این است که به راحتی می توان بر روی سطح آن تردد کرد. این نوع سقف شیروانی مدرن در مقابل لرزش های زلزله نسبت به سایر پوشش ها مقاومت بیشتری دارد و خطرات کمتری را برای ساکنین ایجاد می کند. راه رفتن و تردد بر روی سطح پوشش های چوبی و آهنی نسبت به سقف شیبدار شینگل سخت تر است. استفاده از این نوع پوشش معمولا در مناطق زلزله خیز بسیار زیاد است.

این نوع پوشش در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلف تولید می شوند. همین امر موجب شده است که تنوع در ساختار و رنگ این نوع پوشش افزایش پیدا کند.

قابلیت انعطاف پذیری این نوع پوشش بسیار زیاد است. شینگل را می توان به راحتی بر روی سقف های شیبدار مختلف و پیچیده نصب کرد.

این نوع پوشش نیاز به نگهداری و روش های محافظتی خاصی ندارد. ماندگاری و طول عمر این نوع پوشش در مقایسه با سایر پوشش های سقف شیبدار بیشتر است.

وزن این نوع پوشش سبک است و به سقف ساختمان های مختلف فشار زیادی وارد نمی کند. (در واقع این پوشش، سقف شیبدار سبک محسوب می شود.) این نوع پوشش در مقابل شعله های آتش مقاوم است و خاصیت اشتعال پذیری ندارد‌.

ترکیبات مدرن شینگل آسفالتی

فایبرگلاس

هسته اصلی روکش آسفالت مقاوم امروزی فایبرگلاس است. این ماده به دلیل سبک بودن، مقاومت در برابر پارگی بسیار خوب انتخاب می شود.

آسفالت

فایبرگلاس از طریق یک مخزن اشباع کننده عبور می کند که در آن الیاف شیشه کاملاً با آسفالت داغ (یک ماده نفتی که برای مقاومت قوی در برابر رطوبت استفاده می شود) پوشانده شده است. وزن آسفالت برای مقاومت در برابر باد و تگرگ مفید است.

 گرانول های معدنی

قسمتی از شینگل آسفالت که در معرض عناصر قرار می گیرد با گرانول های معدنی پوشیده شده است که در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است.

  • می توان به شینگل یک رنگ داد تا یک روکش رنگی یکدست یا ترکیبی از گرانول های رنگی برای ظاهر ظریف تر تولید شود.
  • گرانولهای روکش سرامیکی همچنین اشعه ماوراء بنفش خورشید را منعکس می کنند که بدترین تهدید برای شینگل به شما می رود.

 نوارهای سیلانت

خطوط پیوسته یا متناوب آسفالت خام به قسمت بالای هر شینگل که با لایه بعدی نصب شده پوشانده می شود، اعمال می شود.  نوار سیلانت، شینگل را هنگامی که در آفتاب و گرما گرم می شود به هم می چسباند.

هرچه آب و هوا آفتابی تر باشد، طول عمر متوسط سقف شیبدار شینگل کوتاه تر خواهد بود.  یکی از راه های افزایش طول عمر یک سقف آسفالت در آب و هوای آفتابی، انتخاب رنگ روشن شینگل به علت بازتاب نور خورشید و همچنین بازتاب گرمای تابشی خورشید و تابش اشعه ماوراء بنفش طراحی شده است.

مشخصات کیفی شینگل

شینگل به علت شکل ظاهری زیبا, تنوع رنگ, تنوع طرح, مقاوم و عایق مناسب به علت لایه قیری که در درون خود دارد, جایگزین خوبی برای محصولات قدیمی (شیروانی) می باشند که دارای مشکلات زیادی بوده اند.مصالح سخت و شکننده که باعث می شد بار سقف ساختمان سنگین و ناامن باشد و در مواقع حساس و رویداد هایی طبیعی از جمله زلزله شکننده باشند. این محصول جدید در عین حال بسیار سبک, نازک و قابل انعطاف می باشد این مشکلات را برطرف کرده و به راحتی می توان روی سقف تردد کرد.

شینگل | سقف شینگل | سقف شیبدار شینگل شینگل | سقف شینگل | سقف شیبدار شینگل

سقف شیبدار شینگل و نحوه نگهداری آن

اکثر کسانی که خودرو دارند و هنگام استفاده ازآن ایرادی را متوجه می شوند سریع سعی بر برطرف کردن آن دارند.ماشین یک وسیله مصرفی است و ایراد آن به هنگام استفاده از آن به وضوح مشخص می گردد. اما سقف پوشش بام تنها زمانی ایرادش نمایان می شود که سقف چکه کند و یا تکه ای از سقف کنده شود. به منظور جلوگیری از آسیب زیاد به پوشش سقف شیبدار باید از یک کارشناس سقف در این زمینه مشورت بگیرید .این کار به عمرپوشش سقف شیبدار شما بسیار کمک می کند ویک عمل پیشگیرانه محسوب می شود.

طریقه نصب شینگل

پوشش سقف شیبدار شینگل جهت انواع سقف شیبدار ( بيش از 20%) قابل اجرا و سازگار می باشد، در صورتي كه شیب سطح مابین 20-30% باشد يك لايه پلي استر به ضخامت 3 ميلی متر به نام تخته OSB بر روی اسکلت زیرین قرار می گيرد و سپس صفحات شینگل روی آن چسبانده می شود. در مواقعی که شیب سطوح بيشتر از 30% باشد زير سطح را با پوشش های آستر شینگل پوشانده و با میخ های مخصوص شینگل ثابت می گردد.

برای زیر سازی شینگل از تخته هایی باید استفاده شود که تخته OSB گفته می شود. با توجه به این که خود شینگل را نوعی عایق می دانند و بر روی هر سطحی می توان اجرا کرد اما توصیه می شود که به عنوان زیر کار ازاین صفحات چوبی OSB استفاده شود. تخته او اس بی به ضخامت 11میل و grade 3 آلمان بوده کاملا ضد رطوبت است.

طریقه نصب شینگل

رزین و چسب استفاده شده در ورق های OSB خود یک عایق ضد رطوبت می شود به طوری که در لبه ها و محل های برش خورده نیز این خاصیت همچنان حفظ می شود.

تخته ها را از نزدیک لبه شان با میخ و یا پیچ بدون هر نوع شکاف یا سوراخی می توان متصل کرد .

مرحله شروع اجرای شینگل

1 – جهت شروع، برگه های یک شینگل سه لتی (3-Tab) را از هم جدا کرده و آنرا به عنوان شینگل آغازین نصب نمائید.

2 – شینگل آغازین را بر روی گوشه سمت چپ پایین سقف قراردهید. مطمئن شوید که یک برآمدگی 25/1 سانتیمتری در شیارها و لبه های بام درصورتی که به صورت آبچکان طراحی شده وجود داشته باشد. اگر از آبچکان استفاده نمی کنید این برآمدگی می بایست 2 سانتیمتر باشد.

3 – شینگل آغازین را برای بقیه قسمتها نصب کنید.

طریقه نصب شینگل

مراحل نصب سقف شینگل

مرحله اول

1 – یک شینگل کامل را در قسمت گوشه پائین چپ سقف هم تراز با شینگل آغازین قرار دهید.

2 – این مرحله را با نصب شینگلهای کامل تکمیل نمایید. خط میخ کاری شینگل نمی بایست به عنوان خط تراز مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله دوم

1 – مرحله دوم را با قراردادن اولین شینگل به اندازه 4/16 سانتیمتر در زیر شینگل آغازین شروع کنید.

2 – 2/14 سانتیمتر را به عنوان سطح پوشش نمایان قرار دهید، عملیات محکم کاری را با اطمینان انجام دهید، قسمتهای اضافی را در برآمدگی ها و شیارها مرتب کنید.

نصب شینگل به صورت حرفه ای تنها توسط کسانی انجام می شود که دوره نصب شینگل را تحت نظر کارشناسان فنی شرکت پوشش بام تخت جمشید گذرانده اند .

طریقه نصب شینگل

مرحله سوم: محکم کاری و میخ کاری

1 – از 4 میخ در امتداد خط میخ کاری 15 سانتیمتر بالاتر از لبه پائینی و 5/2 سانتیمتر دورتر از حاشیه شینگل استفاده کنید.

2 – میخ ها می بایست به هر دولایه شینگل نفوذ کنند.

3 – طول میخ می بایست متناسب با ضخامت زیرسازی سقف باشد.

مرحله چهارم: تیزه ها و برآمدگی ها

1 – برای ساختن تیزه از شینگل، می بایست لبه های شینگل سه لتی (3-Tab) را بوسیله چاقوی مخصوص سقف و یا هر چاقوی مناسبی به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

2 – تیزه های شینگل را از انتهای خط الراس بر خلاف جهت باد بر روی هم قرار دهید.

3 – 13 سانتیمتر از هر شینگل تیزه را بیرون بگذارید.

4 – بعد از خم کردن شینگل هااز دو میخ در هر دو طرف آن استفاده کنید.

5 – به نصب شینگل های تیزه ادامه دهید تا کلیه خط الراس پوشش داده شود.

شینگل

مرحله پنجم: آبروها

1 – یک رول ورق نرم مناسب جهت آبرو را در امتداد خط القعر قرار دهید. فقط حاشیه های آنرا با میخ محکم کنید.

2 – تمامی شینگل ها را در یک سمت آبرو در امتداد خط القعر آبرو نصب نمائید که می بایست 30 سانتیمتر از خط القعر عبور کند. میخ کاری را حداقل 15 سانتیمتر دور تر از خط القعر در هر دو سمت آبرو انجام دهید.

3 – در فاصله 5 سانتیمتری از مرکز سمتی که شینگل نصب نشده با گچ یک خط بکشید. نصب شینگل ها را در قسمت بالای خط گچی سمتی که شینگل نصب نشده آغاز کنید و اضافی آن را ببرید، دقت کنید تا شینگل های زیرین را نبرید. گوشه بالائی این شینگل ها را محکم کنید سپس چسب کاری و محکم کاری را انجام دهید.

سقف شینگل چیست؟ (مزایا و معایب +‌ مراحل نصب + قیمت) - پوشش بام تخت جمشید

مرحله ششم: پرداخت کار

جهت اتمام و پرداخت کار می توانید از مواد پیش ساخته موجود در بازار از قبیل مس، آهن یا پلاستیک استفاده نمایید.

نکات نصب سقف شینگل

بهتر است که نصب شینگل را از پایین ترین گوشه چپ سقف شیبدار آغاز نمائید و به سمت راست نصب شینگل را ادامه دهید و بعد به سمت بالای سقف شیبدار نصب را ادامه دهید.

تقریبا 75٪ نشتی سقف شیبدار در اطراف دودکش و مسیر های جریان آب می باشد. لذا لازم است که قبل از اینکه پوشش سقف شیبدار را انجام دهید، جریان تخلیه آب بر روی سقف را چک نمائید. همچنین از درستی نصب بخش تخلیه آب مطمئن گردید و از نظر نشتی کاملا مسیر را مورد بررسی قرار دهید.

تمام سقف را با استفاده از یک برند شینگل استفاده کنید. این کار باعث می گردد که از ایجاد تفاوت رنگ بر روی سقف شیبدار جلوگیری به عمل آید و سقف شیبدار شما بعد از نصب پوشش بام یک دست به نظر آید. یکی از بهترین برندهای موجود در بازار، شینگل چوکوراوا می باشد که شرکت پوشش بام تخت جمشید نمایندگی فروش شینگل مذکور را در ایران به عهده گرفته است.

نصب شینگل آسفالتی را بر روی تخته او اس بی انجام دهید. حتما برای نصب شینگل آسفالتی زیرسازی را انجام دهید. بهترین راه حل برای زیرسازی استفاده از تخته OSB می باشد.

میخ هایی که برای نصب شینگل آسفالتی بر روی سقف مورد استفاده واقع می گردد از جنس گالوانیزه و یا میخ های ضد زنگ سقفی می باشد. حتما میخ هایی که برای نصب شینگل آسفالتی به کار می برید را با توجه به توصیه های کارخانه تولیدی شینگل انتخاب نماید. حتما در نظر داشته باشید که هر میخی برای نصب شینگل مناسب نمی باشد. لبه های تاج سقف شیبدار نیز می بایست توسط دو میخ بر روی سقف نصب گردد.

حداقل تعداد میخ مورد نیاز برای نصب شینگل آسفالتی چهار میخ در هر شینگل می باشد که این تعداد برای مناطق بادخیز به 6 میخ تغییر خواهد کرد. تمامی این میخ ها می بایست در محل مناسب خود نصب شود. برای این کار حتما با متخصصان شرکت پوشش بام تخت جمشید مشورت کنید. با نصب میخ ها در محل درست، مقاومت شنیگل در برابر بادهای شدید تا 110 کیلومتر افزایش خواهد یافت

محل مناسب انبار کردن شینگل تا زمان نصب می بایست دور از محل مرطوب و گرم باشد.

برتری شینگل نسبت به سایر پوشش ها

همه ما همیشه دنبال محصولی هستیم که هم دارای کیفیت بالا باشد و هم ماندگاری و ضمانت چند ساله داشته باشد و در عین حال قیمت مناسب و ارزانی داشته باشد.

مشتریانی که به دنبال پوشش های بام هستند دوست دارند سقفشان سبک و. ارزان باشد و در عین حال عایق سرما و گرما و صدا را داشته باشد, به دنبال زیبایی بر روی سقفشان هستند و دوست دارند طرح های دلخواه پر پیچ و خم خودشان به اجرا در بیاید ولی بتوانند بر روی سقف نیز تردد هم داشته باشند.

داشتن همه این مزایا در یک محصول کمی غیر قابل می باشد ولی در محصولات پوشش بام شینگل این غیرقابل بودن را برایمان از بین برده است.

ورق شیروانی که برای عایق کردن آن باید محصولی مجزا مجدد نصب کرد, بعد مدتی ورق پی وی سی جایگزین ورق فلزی شد بدون نیاز به نصب توری و پشم شیشه ولی با تنوع مدل کمتری.

ورق سنگریزه علاوه بر عایق بودن کاملی که برخورداره هزینه بالایی داشته و سقف ساختمان را سنگین می کند

سفال های بام که از گذشته تا به امروز بوده نه عایقی برای سقف بوده نه قابل تردد بر روی سقف .

آندوویلا یا آندولین محصولی مناسب که در شمال کشور طرفدار زیادی پیدا کرد ولی این محصول نیز بعد از گذشت چند سال کیفیت اولیه خودرا ازدست داده.

و اما شینگل تنها محصولی است هم به تنهایی نوعی عایق هست , آب بندی صد در صدی داشته به راحتی بر روی  سقف شیبدار خود میتوان تردد داشته و سقف سبکی را داشته باشیم .این محصول در مقایسه با دیگر پوشش ها قیمت بالایی نداشته و مهم تر از همه تنها محصولی است که ماندگاری بالا دارد .

مزایای سقف شینگل

سقف شینگل یکی از محبوب‌ترین انواع سقف‌های شیبدار است. این سقف مزایای زیادی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از خانه‌ها تبدیل می‌کند.

مزایای سقف شینگل عبارتند از:

  • دوام: سقف شینگل بسیار بادوام است و می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.
  • مقاومت در برابر آب: سقف شینگل کاملاً ضد آب است و از ورود آب به سقف جلوگیری می‌کند.
  • مقاومت در برابر آتش: سقف شینگل در برابر آتش مقاوم است و می‌تواند از خانه در برابر آتش‌سوزی محافظت کند.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه: سقف شینگل نسبت به سایر انواع سقف‌ها، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.
  • نصب آسان: سقف شینگل به راحتی نصب می‌شود و نیازی به مهارت خاصی ندارد.

ویژگبهای سقف شینگل

  • تنوع رنگ و طرح: سقف شینگل در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است که به شما امکان می‌دهد ظاهر سقف خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.
  • عایق صدا: سقف شینگل می‌تواند به کاهش صدای باران و برف کمک کند.
  • ایجاد ظاهری سنتی: سقف شینگل ظاهری سنتی و روستایی به خانه شما می‌بخشد.

البته، سقف شینگل نیز معایبی دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از معایب اصلی سقف شینگل این است که می‌تواند در برابر ضربه آسیب ببیند. همچنین، سقف شینگل ممکن است به طور منظم نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد.

در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا سقف شینگل گزینه مناسبی برای خانه شما است یا خیر، به عوامل مختلفی بستگی دارد. با بررسی مزایا و معایب سقف شینگل می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این سقف برای شما مناسب است یا خیر.

در ادامه به بررسی برخی از مزایای سقف شینگل به طور مفصل‌تر می‌پردازیم:

دوام

سقف شینگل بسیار بادوام است و می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. عمر مفید سقف شینگل بسته به نوع شینگل و شرایط آب و هوایی، می‌تواند بین 20 تا 50 سال باشد.

مقاومت در برابر آب

سقف شینگل کاملاً ضد آب است و از ورود آب به سقف جلوگیری می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که سقف شینگل گزینه‌ای عالی برای مناطقی با بارندگی زیاد باشد.

مقاومت در برابر آتش

سقف شینگل در برابر آتش مقاوم است و می‌تواند از خانه در برابر آتش‌سوزی محافظت کند. سقف شینگل دارای یک لایه محافظتی است که از آن در برابر آتش محافظت می‌کند.

قیمت مقرون‌ به‌ صرفه

سقف شینگل نسبت به سایر انواع سقف‌ها، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. قیمت سقف شینگل بسته به نوع شینگل، اندازه سقف و منطقه جغرافیایی، متفاوت است.

نصب آسان

سقف شینگل به راحتی نصب می‌شود و نیازی به مهارت خاصی ندارد. نصب سقف شینگل توسط یک نصاب حرفه‌ای می‌تواند در عرض چند روز انجام شود.

تنوع رنگ و طرح

سقف شینگل در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است که به شما امکان می‌دهد ظاهر سقف خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. این تنوع رنگ و طرح باعث می‌شود که سقف شینگل گزینه مناسبی برای هر نوع خانه‌ای باشد.

عایق صدا

سقف شینگل می‌تواند به کاهش صدای باران و برف کمک کند. این ویژگی باعث می‌شود که سقف شینگل گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که به آرامش و سکوت اهمیت می‌دهند.

ایجاد ظاهری سنتی

سقف شینگل ظاهری سنتی و روستایی به خانه شما می‌بخشد. این ظاهر سنتی باعث می‌شود که خانه شما در هماهنگی با محیط اطراف خود قرار گیرد.

در مجموع، سقف شینگل گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال یک سقف بادوام، مقاوم و مقرون‌به‌صرفه هستند.

پـروژه های مرتبط

گروه صنعتی و تجاری تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق پی وی سی)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در ارتباط با اجرای سقف شیروانی با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

سقف شینگل

سقف شینگل در این روزگار نگاه و نظر طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است.

به خصوص اینکه در دو دهه گذشته این محصول در میان کاربران در سراسر دنیا به خاطر شیوه نویی که در تولید خود دارد و این مهم به کارایی بالایش ختم می شود اقبال زیادی پیدا کرده است.

ساخت سقف شینگل

سقف شینگل در پروسه تولیدش از لایه های مختلفی تشکیل شده که از نفوذ آب به سطح زیرین سقف جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از این محصول که به عنوان یکی از محبوب ترین سقف های تولیدی در مجموعه تخت جمشید به حساب می آید برای مناطقی که باران در آن بسیار زیاد می بارد توصیه می شود.

همچنین وزن بسیار کم سقف های شینگل باعث می شود که در صورت به وقوع پیوستن زلزله ما با سطح تخریب زیادی مواجه نشویم.

سقف شینگل

به همین علت است که از این سقف ها به عنوان سقف های ضد زلزله نام می برند.

متریال محصول مورد اشاره متفاوت و گوناگون است ولی به طور نمونه از ماده فایبرگلس در تولید آن استفاده می کنند.

شینگل از چندین لایه به وجود آمده که هر یک ماموریتی برای انجام دارند. لایه تقویت کننده این محصول یا همان لایه تحتانی و زیرین کار تقویت و همچنین بالاتر رفتن استحکام سقف را انجام می دهد و در برابر پارگی ها و دفرمه شدن از سقف شینگل محافظت به عمل می آورد.

لایه آسفالتی هم مانع از راه پیدا کردن آب به لایه های دیگر می شود. وزن شینگل را همین لایه از سقف مشخص می کند.

در انتها نیز می توان به لایه پوششی اشاره داشت که به واسطه استفاده از ابزار مکانیکی بر روی آسفالت پخش و پرس می شوند.

تا در نهایت بتوانند در مقابل فرابنفش از محصول به صورت تام و تمام محافظت نمایند.

اگر لایه پوششی وجود نداشته باشد سقف کیفیت خود را از کف می دهد.

1 دیدگاه برای سقف شینگل چیست؟ (مزایا و معایب +‌ مراحل نصب + قیمت)

  1. رضا احمدزاده

    سقف های شینگل تا چه میزانی عایق صدا و باران هستند؟ و آیا در مناطق با رطوبت بالا مثل مناطق شمالی امکان رشد و رویش جلبک را دارند؟

    • پوشش بام تخت جمشید

      به علت وجود سنگریزه روی این نوع سقف صدای قطرات بارش تا حدود 70% دمپ شده و در مناطقی با رطوبت بالا به خاطر ساختار ویژه ای که دارند مانع از رشد جلبک روی سقف می شوند و همچنین در مناطق سرد نیز مانع به وجود آمدن قندیل می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44201192-026 یا 22180750-021 و یا تلفن همراه 09371790195 (تماس یا واتس اپ) در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *