پوشش بام تخت جمشید

استفاده از پنل خورشیدی بر روی سقف شیروانی: استفاده از سقف شیروانی و به کارگیری متریالی مانند سقف شینگل، سقف پی وی سی، آندوویلا و … در بسیاری از مناطق ایران و جهان مرسوم است. بسیاری از افراد علاقمند هستند که از خاصیت شیبدار بودن این سقف، استفاده دیگری نیز داشته باشند.

استفاده از پنل خورشیدی بر روی سقف شیروانی

چند سالی است که پنل های خورشیدی، به‌ عنوان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اختراعات بشر حتی در خانه‌ های مسکونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنل خورشیدی همان ‌طور که از نام آن پیداست قابلیت این را دارد که انرژی نور و گرمای خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. در این شرایط می‌توان با استفاده از انرژی جذب ‌شده به ‌راحتی در مصرف برق صرفه ‌جویی کرد و در هنگام قطعی برق از به وجود آمدن مشکلات گوناگون جلوگیری کرد.

پنل خورشیدی بر روی انواع سقف شیبدار با هر کاربردی نظیر سقف ویلا، سقف سوله، سقف انبار، سقف کارخانه و سایر ساختمان ها قابل نصب است اما می بایست نکاتی را برای نصب آن در نظر داشت که در ادامه در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.

استفاده از پنل خورشیدی بر روی سقف شیبدار
انواع پنل خورشیدی قابل نصب بر روی سقف شیبدار

به ‌طور کلی دو نوع پنل خورشیدی وجود دارند که می‌توان از آن‌ ها روی سقف شیبدار استفاده کند. این دو نوع پنل شامل پنل های خورشیدی و کاشی‌ های خورشیدی می‌شوند. پنل های خورشیدی همانطور که از نام آن ها پیداست، پنل ‌های جداگانه‌ای می‌باشند که باید روی سقف شیبدار نصب شوند. نصب این پنل ها بر روی سقف شیبدار ممکن است کمی چالش‌ بر انگیز باشد؛ زیرا شیب‌دار بودن سقف ممکن است باعث سر خوردن این پنل ‌ها شود.

از طرف دیگر کاشی ‌های خورشیدی جزو آن دسته از محصولاتی می‌باشند که می‌توانند لا به ‌لای قطعات سقف شیبدار قرار بگیرند. یعنی برخلاف پنل های خورشیدی که روی سقف شیبدار قرار می‌گیرند، کاشی ‌های خورشیدی در واقع در میان تار و پود و ساختار سقف شیبدار نصب می‌شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که این کاشی‌ها معمولا هزینه بیشتری نسبت به پنل های خورشیدی دارند‌. در برخی موارد شما باید حدوداً دو برابر هزینه بیشتری را برای خرید این کاشی ها نسبت به پنل ها پرداخت کنید. اما با استفاده از این محصولات هم زیبایی خانه شما حفظ می‌شود و هم در زمان سریع‌تری از انرژی الکتریسیته حاصل ‌شده بهره خواهید برد. اگر فاکتور زیبایی برای شما مهم می‌باشد قاعدتاً استفاده از کاشی‌ های خورشیدی برای شما گزینه مناسبی است.

استفاده از پنل خورشیدی بر روی سقف شیبدار

بررسی مزایای استفاده از انواع متفاوت پنل خورشیدی

بازدهی بالا در برابر هزینه پایین

 یکی از مزایای استفاده از پنل خورشیدی، بازدهی بسیار بالای این محصولات در کنار هزینه پایین می‌باشد. انواع متفاوت پنل های خورشیدی نیاز به مراقبت و تعمیر آن‌ چنان زیادی ندارد و شما تنها با یک ‌بار خرید و نصب این محصولات، می‌توانید برای مدت نسبتاً طولانی از انرژی برقی که در اختیارتان قرار می‌گیرد بهره ببرید. علاوه ‌بر این موضوع، شما با استفاده از این محصولات می‌توانید در مصرف برق نیز صرفه‌ جویی مناسبی داشته باشید.

بهره ‌وری از فاکتور زیبایی

در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مورد دیگر که میتواند شما را قانع کند تا از انواع متفاوت پنل خورشیدی استفاده کنید، حفظ زیبایی خانه در کنار کم شدن هزینه هاست. با استفاده از انواع متفاوت کاشی‌ های خورشیدی شما می‌توانید زیبایی شگفت‌ انگیزی به سقف خانه‌ های شیبدار خودتان بدهید. علاوه ‌بر این موضوع استفاده از پنل خورشیدی نیز نمی‌تواند تاثیر مخربی روی سقف خانه شما داشته باشد زیرا این محصولات بسیار نازک طراحی شده‌اند و به خودی خود ظاهر زیبایی دارند.

نصب آسان

مورد دیگری که می‌تواند در دسته مزایای پنل خورشیدی قرار بگیرد، نصب ‌آسان این محصولات می‌باشد. شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با استفاده از خدمات افرادی که در این زمینه تخصص دارند، به‌ راحتی انواع متفاوت پنل ها یا کاشی ‌های خورشیدی را نصب کنید از بهره بردن از آن‌ ها لذت ببرید. به این موضوع توجه داشته باشید که حتما افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند باید این پنل ها را نصب کنند.

مقاوم در برابر باران

بسیار از افراد به این نکته اذعان می‌کنند که به دلیل باران‌خیز بودن منطقه زندگی‌شان، نمی‌توانند از پنل خورشیدی بهره ببرند‌‌. طبق تحقیقات انجام‌ شده و پیشرفت علوم و فنون، پنل ها  و کاشی‌ های خورشیدی نه‌ تنها در برابر آب مقاوم می‌باشند، بلکه می‌توانند برخورد قطره‌ های باران را نیز به انرژی و برق تبدیل کنند! یعنی در کنار استفاده از پنل های خورشیدی شما نیازی به نگرانی در رابطه با آسیب‌رساندن آب باران به این محصولات نخواهید داشت و می‌توانید مطمئن باشید که حتی هنگام بارش باران شما می‌توانید از انرژی برق تولید شده توسط این محصولات بهره ببرید.

استفاده از پنل خورشیدی بر روی سقف شیبدار

موارد مورد توجه در هنگام خرید و نصب پنل خورشیدی

درست مانند هر فعالیت دیگری برای نصب پنل خورشیدی نیز باید به نکات گوناگونی توجه داشته باشید. برای مثال، شما باید این پنل ها را در ضلعی از سقف شیب ‌دار قرار دهید که در طول روز بیشترین میزان آفتاب ‌گیری را داشته باشند. تنها در این شرایط است که می‌توانید از انرژی تولید شده توسط این محصولات شگفت ‌انگیز بیشترین استفاده را ببرید. علاوه ‌بر این موضوع، شما باید با توجه به متراژ خانه خود و میزان برقی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، از تعداد متفاوتی از این پنل ها بهره ببرید تا بتوانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی از انرژی برق تولید شده استفاده کنید.

نصب محکم و مناسب این پنل ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت عدم نصب مناسب، ممکن است که با وزش باد و طوفان‌ های شدید این پنل ها از جا کنده شوند و آسیب‌ هایی را وارد کنند. پس حتما از خدمات نصب باکیفیت بهره ببرید. البته اگر شما قصد داشته باشید که از انواع متفاوت کاشی‌ های خورشیدی بهره‌ ببرید، نگرانی خاصی در رابطه با وزش باد و کنده شدن این محصولات نخواهید داشت. همان ‌طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، کاشی ‌های فلزی در لا به ‌لای بخش ‌های متفاوت سطح شیبدار قرار میگیرند. به‌ همین دلیل وزش باد نمی‌تواند روی آن‌ ها تاثیر گذار باشد. اما به ‌هر حال این محصولات نیز باید توسط افراد متخصص نصب شوند.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201192-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 02634005035 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

3/5 - (2 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *