پوشش بام تخت جمشید

سقف گنبدی – سقف نیم دایره : سقف گنبدی زمانی ‌که برای اولین ‌بار طراحی و ساخته شد، به ‌عنوان یک انقلاب به حساب می‌آمد. این سقف در کنار استحکام منحصر به ‌فردش، می‌توانست به‌ عنوان یک عایق نیز کاربردی باشد و از گرم شدن خانه جلوگیری کند. در گذشته‌ های دور در امپراتوری‌ های متنوعی سقف های گنبدی به ‌عنوان یک سقف کاربردی در ساخت بناها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این سقف ‌ها در امپراتوری‌ های روم، ایران، بیزانس و همچنین ممالک اسلامی ساخته می شدند. به ‌طور کلی سقف گنبدی ساختاری تو خالی است که یک که از یک نیم ‌دایره درست شده است. در کنار ظاهر غیرطبیعی، این سقف می‌تواند ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد زیادی داشته باشد که بسیاری به جای انتخاب سقف شیروانی معمولی به سراغ سقف نیم دایره می روند.

مشاوره و خرید سقف شیروانی

برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی و سفارش آن با ما تماس حاصل فرمایید:

سقف گنبدی - سقف نیم دایره

سقف گنبدی – سقف نیم دایره | سقف ارزان | تخت جمشید

مزیت های سرمایشی

مورد اولی که می‌تواند در دسته مزایای سقف گنبدی قرار بگیرد، این است که این سقف‌ ها می‌توانند در تابستان خانه را خنک‌تر نگه دارند. بر اساس قوانین فیزیک، سقف ‌های گنبدی طوری طراحی شده‌اند که آفتاب نمی‌تواند به‌ صورت مستقیم تمامی سطح آن را بپوشاند. به‌ همین دلیل فضای داخل خانه در فصل تابستان خنک‌تر خواهد بود. علاوه‌ بر این موضوع، در صورت وزش نسیم و بادهای خنک، به دلیل این ‌که این سقف‌ ها برخورد بیشتری با نسیم خواهند داشت خانه به ‌طور کلی خنک‌تر خواهد شد. به‌ همین دلیل در گذشته در مناطق گرمسیری کشور عزیزمان ایران، این سقف به‌ عنوان یک سازه کاربردی مورد استفاده قرار می‌گرفت و از گرم شدن بیش ‌از حد خانه ‌ها در این مناطق جلوگیری می‌کرد.

دوام مناسب

از دیگر مزایای سقف گنبدی، ما می‌توانیم به دوام مناسب این سقف ‌ها اشاره کنیم. این نوع سقف ‌ها، سازه‌ های بسیار کارآمدی هستند و به دلیل فیزیکی که دارند، می‌توانند دوام مناسبی داشته باشند. حالت نیم‌دایره‌ای این سقف ‌ها باعث شده تا خانه ‌هایی که با این سقف ساخته می‌شوند وزن سبک و صد البته دوام بیشتری داشته باشند.

زیبایی ظاهری

در حال حاضر انواع متفاوت سقف گنبدی طوری طراحی می‌شوند که می‌توانند زیبایی ظاهری شگفت‌ انگیزی را به خانه شما هدیه دهند. هم از بیرون خانه و هم از داخل خانه، این سقف زیبایی چشم‌نوازی خواهد داشت و می‌تواند خانه شما را بسیار بزرگ‌تر از حالت عادی نشان دهد.

نورگیری عالی

اگر به نور طبیعی علاقه‌مند هستید و دوست دارید خانه شما نورگیری زیادی داشته باشد، سقف گنبدی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود‌. در حال حاضر با توجه به وجود روش‌ های مدرن برای معماری و ساخت خانه‌ ها، شما می‌توانید پنجره‌ های نسبتاً بزرگی را در این سقف ها تعبیه کنید. این پنجره‌ ها، به شما کمک می‌کنند تا در طول روز از نور خورشید و در طول شب از نور مهتاب برای روشن‌تر کردن خانه خودتان بهره ببرید.

ساخت سقف نیم دایره

در ادامه به این می پردازیم که برای ساخت سقف گنبدی چه مراحلی باید طی شود و چه مصالحی برای ساخت این سازه مورد مورد نیاز است؟

در گام اولیه برای ساخت سقف نیم دایره، از یک فریم آهنی بهره گرفته می‌شود. این فریم آهنی بر اساس اندازه سقف شما و همچنین مدل سقفی که مد نظرتان می‌باشد، طراحی می‌شود و بعد روی سقف خانه شما سوار می‌شود. این فریم آهنی با استفاده از اتصالات مناسب به ستون‌ های اصلی سازه شما جوش می‌شود تا استحکام سازه به‌ طور کامل حفظ شود. با زیرسازی مناسب و استفاده از متریالی نظیر تخته OSB، دوام این سقف را بیشتر خواهیم کرد تا در مرحله بعدی با استفاده از یک پوشش مناسب روی این سقف پوشانده شود. این پوشش می‌تواند شینگل، شیشه، فلز و یا چوب باشد. در حال ‌حاضر سقف شینگل یکی از پرطرفدارترین و بهترین پوشش ‌ها برای سقف گنبدی است‌.

سقف گنبدی - سقف نیم دایره

اگر به‌ دنبال سبک‌ترین، کم ‌هزینه ترین، مقاوم‌ترین و صد البته زیباترین پوشش برای سقف گنبدی مورد نظر خود هستید، مطمئن باشید که ورق شینگل می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. سقف شیبدار شینگل از آسفالت درست شده و می‌تواند به ‌صورت تک لایه یا دولایه، روی سقف گنبدی سوار شود و استحکام و زیبایی سازه را حفظ کنند. ورق‌ های شینگل انعطاف ‌پذیری نسبتاً بالایی دارند و شما می‌توانید در کنار استفاده از آن ‌ها برای پوشش این سقف، پنجره ‌ها و فضای بازی را نیز برای سقف خود در نظر بگیرید تا بتوانید از مزایای این سقف ‌ها بیشترین استفاده را ببرید.

در چه بخش ‌هایی از خانه می‌توان از سقف گنبدی استفاده کرد؟

سقف گنبدی می‌تواند در بخش ‌های متفاوتی از خانه شما استفاده شود و هیچ ‌گونه محدودیتی برای استفاده از این سقف ‌ها وجود ندارد. برای مثال شما می‌توانید سقف گنبدی را روی کل سازه خودتان بکشید یا به‌ صورت جداگانه برای پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌ ها از این سقف استفاده کنید. حتی می‌توانید تنها برای یکی از بخش ‌های خانه خودتان این سقف را مورد استفاده قرار دهید. تمامی این موارد به سلیقه شما و معماری که مد نظرتان می‌باشد بستگی دارد.

سقف گنبدی - سقف نیم دایره

 

جمع‌بندی

شاید در دید اول حس کنید که سقف گنبدی می‌تواند هزینه ‌های شما را بالاتر ببرد، اما به این ‌موضوع توجه داشته باشید که در کنار استفاده از این سقف، شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ ‌گونه ستون خاصی، یک سازه‌ی بسیار مستحکم را داشته باشید. از طرف دیگر، استفاده از این سقف به شما کمک می‌کند تا در فصول گرم سال هزینه ‌های مورد نیاز برای خنک کردن خانه خودتان را پایین‌تر بیاورید. همچنین با استفاده از چند پنجره کوچک، شما می‌توانید در طول روز و شب از نور آفتاب و مهتاب به ‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی بهره‌ ببرید.

پس به‌ طور کلی، سقف گنبدی در ابتدا هزینه بالاتری را نسبت ‌به سقف ‌های معمولی دارد، اما در طولانی ‌مدت، این سقف می‌تواند در کمتر شدن هزینه‌ های شما تاثیر گذار باشد. به ‌هر حال، اگر شما نیز به‌ دنبال یک طراحی مدرن برای خانه خودتان هستید و می‌خواهید که در کنار مدرنیته تر کردن فضای خانه خود، در هزینه ‌هایتان صرفه‌ جویی داشته باشید، استفاده از سقف شیبدار مدرن به صورت نیم دایره یا گنبدی مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. البته به این ‌موضوع توجه داشته باشید که برای این ‌که سقف گنبدی مناسب‌تری داشته باشید، بهتر است که حتما از مصالح باکیفیت و مناسبی مانند شینگل برای پوشش سقف بهره ببرید. در این شرایط می‌توانید مطمئن باشید که سقف شما مقاومت خوبی خواهد داشت و زیباتر نیز خواهد شد.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201192-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09371790195، 22180750-021 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *