پوشش بام تخت جمشید

سقف سوله سبک: در این مطلب می خواهیم توضیحاتی در ارتباط با سقف سوله سبک و درنهایت در جهت تکمیل مطالب، مزایا و کاربرد این نوع سقف سوله را ارائه نماییم. اگر به ‌دنبال تاسیس واحد صنعتی با قیمت‌ های مقرون ‌به‌ صرفه و در نهایت ایجاد سقف صنعتی از نوع پرطرفدار و مدرن سقف شیبدار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

سقف سوله سبک | قیمت سقف شیروانی | تخت جمشید

سقف سوله سبک

سوله سبک

سوله سبک، در حال حاضر به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین انواع سازه‌ های صنعتی و تجاری شناخته می‌شود که می‌تواند در کم کردن هزینه ‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. سوله‌های سبک همان‌ طور که از نام آن ‌ها پیداست، یکی از انواع سوله هستند که در کنار داشتن قدرت و استحکام مناسب برای ساخت آن ‌ها از مواد اولیه و فولاد کمتری استفاده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌ های ساخت تا حد بسیار زیادی پایین بیاید و شما بتوانید با مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین هزینه، بهترین و باکیفیت‌ترین سازه‌ ها را داشته باشید و روند نصب و اجرای سقف شیروانی نیز بسیار راحت و سریع باشد. در ساخت سوله‌ های سبک، سقف سوله سبک یکی از مهم ترین بخش ها است.

سقف سوله سبک

سوله سبک سازه فلزی می‌باشد که بدون ستون میانی ساخته شده‌ است. پس می‌توان گفت که سقف سوله سبک، سقفی است که بدون تکیه بر ستون میانی ساخته می‌شود و در نود درصد مواقع به‌ صورت شیبدار اجرا می‌شود. نبود ستون میانی در سوله‌ های سبک ممکن است که کمی روند اجرای سقف سوله سبک را چالش‌ برانگیز تر کند. اما به واسطه این ‌که این نوع سقف ها بسیار سبک هستند، روند اجرای آن‌ ها راحت می‌باشد. با استفاده از تمهیدات گوناگون، می‌توان با استحکام بسیار خوبی سقف ها را پیاده ‌سازی کرد.

سقف سوله سبک

مزایای استفاده از سقف سوله سبک

استفاده از سقف سوله سبک مزایای بسیار زیادی را با خودش به ‌همراه دارد.

ساخت سریع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های استفاده از سقف سوله سبک، روند نصب و ساخت سریع می‌باشد. بواسطه سبک بودن قطعات مختلف این سقف ها، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با تخصص افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، قطعات مختلف سخت را نصب کنید و سوله خود را آماده کار سازید.

مقاومت مناسب

از دیگر مزایای سقف سوله سبک، ما می‌توانیم به مقاومت شگفت‌انگیز این نوع سقف ها اشاره کنیم. شاید برای ساخت این نوع سقف ها از تجهیزات سبک و فولاد کمتری بهره گرفته شود، اما با توجه به اصول مهندسی، قوانین فیزیک و همچنین محاسبات دقیقی که در این زمینه انجام می‌شود، انواع متفاوت پوشش های سقف سوله سبک می‌توانند در شرایط سخت آب‌ و هوایی و در برابر فاکتور های محیطی از خودشان مقاومت نشان دهند. طبق تحقیقات انجام ‌شده این نوع سوله ها می‌توانند در باران، برف، طوفان‌ های شدید و حتی زلزله مقاومت خوبی از خودشان نشان دهند و به‌ هیچ ‌عنوان تخریب نمی‌شوند.

قیمت مقرون ‌به‌ صرفه

هنگامی ‌که صحبت از ساخت یک سازه به میان می‌آید، قیمت فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذاری است. پس ‌از دیگر مزایای سقف سوله سبک، قیمت سقف شیروانی و  هزینه پایین برای اجرای این نوع پوشش می‌باشد. به واسطه استفاده از مواد با وزن کم تر اعم از پوشش شیروانی UPVC یا ورق فلزی سبکتر، مصالح و مواد اولیه که برای پیاده ‌سازی سقف سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند ارزان‌قیمت‌تر هستند و شما می‌توانید با بودجه ‌های کمتری آن ‌ها را تهیه کنید. علاوه‌ بر این موضوع، روند نصب این سقف ‌ها نیز بسیار آسان و سریع می‌باشد و همین موضوع می‌تواند از جهت دیگری در هزینه ‌های شما صرفه‌ جویی کند. قاعدتاً هنگامی ‌که کار پیاده‌ سازی قطعات مختلف سقف راحت تر باشد، هزینه کارگر نیز پایین می‌آید.

سقف سوله سبک

صرفه‌ جویی در انرژی

یکی دیگر از دیگر مزایای استفاده از سقف سوله سبک، صرفه‌جویی در انرژی است. برای ساخت و نصب این نوع سقف ‌ها، مقدار انرژی کمتری در مقایسه با سایر سقف‌ ها مصرف می‌شود و همین موضوع می‌تواند مزیت دیگر این نوع سقف ها باشد. اگر شما دوستدار طبیعت هستید و همواره به ‌دنبال صرفه‌جویی در هر زمینه‌ای می‌باشید، قاعدتاً استفاده از انواع سقف سبک انتخاب عاقلانه‌تری برای شما خواهد بود.

اجرای سقف سوله سبک

درست است که اجرا و ساخت سقف سوله سبک کار راحت و سریعی می‌باشد، اما به‌ هر حال شما درست مانند اجرای هر سازه دیگری هنگام اجرای این نوع سقف ها نیز باید به فاکتور های گوناگونی توجه داشته باشید. شما باید فاکتور هایی مانند محل احداث، میزان شیب سقف، جنس خاک، پوشش ‌های سقف و دیواره ‌ها، استفاده از محصولات مستحکم و… را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید یک سازه مستحکم و مناسب را داشته باشید. قاعدتاً اگر کار اجرای سقف سوله سبک را به افراد متخصص بسپارید، می‌توانید با خیال راحت‌تری این روند را طی کنید زیرا مهندسان متخصص به ‌خوبی تمامی عوامل مهم در زمینه ساخت و پیاده ‌سازی را می‌شناسند و تلاش می‌کنند تا با توجه به این فاکتور ها روند پیاده‌سازی سقف را پیش ببرند.

کاربرد سوله سبک

بهتر است کمی نیز برای شما در رابطه با کاربرد های سوله ‌هایی صحبت کنیم که با سقف سبک تولید شده‌اند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با تحقیقات و دقت بیشتری، در میان انواع پوشش های سقف موجود به سراغ سقف سوله سبک بروید تا بتوانید راحت‌تر به هدفتان دست پیدا کنید. در حال‌ حاضر سقف سوله سبک می‌تواند برای سقف کارخانه ‌ها، کارگاه ‌های صنعتی، تعمیرگاه‌ ها، سقف انبارها، مرغداری‌ ها، سالن‌ های همایش، آشیانه‌ی هواپیما، پارکینگ و… مورد استفاده قرار بگیرد. این موضوع، نشان می‌دهد که سقف سوله سبک تا چه حد گزینه‌ی کاربردی است و چگونه می‌تواند نیاز شما را در هر زمینه‌ای به ‌طور کامل برطرف سازد.

تاسیسات در سقف صنعتی

جمع‌بندی

در این مقاله به ‌طور کامل برای شما در رابطه با سقف سوله سبک و ویژگی‌ های این نوع سازه صحبت کردیم. اگر شما به ‌دنبال تأسیس یک واحد صنعتی هستید و می‌خواهید که در عین حفظ کیفیت و امنیت در هزینه ‌های خودتان صرفه ‌جویی زیادی داشته باشید، قاعدتاً انتخاب سقف سوله سبک گزینه عاقلانه تری برای شما خواهد بود. سوله ها در حال حاضر سازه ‌های بسیار پرکاربردی هستند که می‌توانند در زمینه‌ های گوناگونی نیاز ما را به ‌طور کامل برطرف سازند. این شما هستید که می‌توانید با به خرج دادن کمی هوش و ذکاوت، به ‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی داشته باشید ولی در عین ‌حال از ساخت یک سازه مستحکم و باکیفیت لذت ببرید.

گروه صنعتی و تجاری تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار یو پی وی سی ، نمایندگی رسمی شینگل ترک (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه اجرای سقف شیبدار با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *