پوشش بام تخت جمشید

موارد مهم قبل از ساخت سقف: همانطور که در مقاله نکات مهم قبل از ساخت سقف شیبدار بیان کردیم، انتخاب نوع و شکل سقف اهمیت زیادی دارد. همچنین انواع مختلفی از سقف شیبدار را نیز بررسی کردیم. در این مطلب قصد داریم در تکمیل موارد قبلی ایده های متنوع تری را ارائه دهیم.

موارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی


 

موارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی - پوشش بام تخت جمشیدموارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی - پوشش بام تخت جمشید

سقف انبار (gambrel)

Gambrel یا سقف انبار، از لحاظ معنایی که دارای دو شیب متفاوت است و شباهت زیادی به سقف مانسارد یا چهار بر دارد.  تفاوت این دو در این است که سقف انبار فقط دو طرف دارد، در حالی که mansard چهار طرف دارد.

مشابه مانسارد ضلع پایین سقف انباری تقریباً شیب تندی دارد، در حالی که شیب بالایی آن بسیار کمتر است.

این نوع سقف شیبدار فقط در بالای انبارها، خانه های کشاورزی و کابین های چوبی دیده نمی شوند. این سقف در خانه های ویلایی نیز به کار می روند.

جوانب مثبت سقف انباری

معماری این سقف به گونه ای است که فضای اضافی در زیر آن ایجاد شده و ساکنین می توانند از آن بهره ببرند.

آنجا که ساخت این سقف بسیار ساده است و مواد کمتری احتیاج دارد ، این امر به پایین نگه داشتن هزینه سقف کمک می کند.

سقف های گمبرل نیز ایده خوبی برای سوله های فضای باز و ساختمانهای ذخیره سازی است. شکل آنها می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را بدون اشغال فضای بیشتر فراهم کند.

 موارد منفی سقف شیبدار انباری

این سقف برای مناطق شدید بادی یا مناطقی که بارش برف قابل توجهی دارند توصیه نمی شود.

در ساخت این نوع سقف باید مهارت زیادی به کار گرفته شده و به طور منظم نگهداری شوند.  بهتر است هر ساله از سقف بازدید شود تا خسارات ناشی از طوفان، بارندگی شدید یا برف بررسی شود.

مواد پیشنهادی

مواد مورد استفاده برای سقف گمبرل به سبک خانه بستگی خواهد داشت.  شینگل آسفالتی، شینگل چوب یا تخته سنگ بسیار استفاده می شود.  با این حال، استفاده از فلز میزان نگهداری مورد نیاز را تا حد زیادی کاهش می دهد.

موارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی - پوشش بام تخت جمشید

سقف تخت

همانطور که از نام آن مشخص است، به نظر می رسد سقف های تخت کاملاً مسطح هستند.  با این حال آنها دارای یک شیب کوچک هستند تا امکان تخلیه آب را فراهم کنند.

از این سقف ها به طور کلی در ساختمان های صنعتی یا تجاری استفاده می شود.  اما آنها می توانند بر روی خانه های مسکونی در مناطق کم باران نیز نصب شوند.

جوانب مثبت سقف تخت

ایجاد فضای اضافی در پشت بام برای پاسیو، باغ و یا برای اتاق پنت هاوس.  واحدهای گرمایش و سرمایش را می توان روی سقف های مسطح نیز قرار داد و آنها را از دید دور نگه داشت. این امر خصوصاً در طراحی سقف تجاری معمول است.

این طرح همچنین برای نصب پانل های خورشیدی PV برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی مناسب است.

ساخت سقف های تخت از سقف های شیب دار آسان تر است و به مصالح ساختمانی کمتری نیاز دارد و هزینه ها را پایین می آورد.

نکات منفی سقف تخت

سطح پایین باعث می شود سقف های مسطح بیشتر در معرض نشت آب قرار بگیرند. استفاده از آنها در مناطق با بارنگی زیاد و برف توصیه نمی شود.

اگرچه هزینه های اولیه ساخت سقف مسطح از سقف شیبدار کم هزینه تر است، اما به دلیل نگهداری و تعمیرات مداوم و تعمیرات سقف و هزینه های تعویض، سقف های تخت گاهی اوقات در طولانی مدت می توانند گران تر باشند.

موارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی - پوشش بام تخت جمشید

سقف شیبدار جاری یا اسکیلیون (skillion)

اسکیلیون  یک نوع سقف شیبدار است که به عنوان سقف ریخته شده یا تکیه گاه نیز یاد می شود.  این یک سقف منفرد و شیب دار معمولاً به دیواره بلندتری متصل می شود و می توان آن را نیمی از یک سقف شیب دار یا یک سقف مسطح با زاویه بیشتر دانست.

سقف های اسکیلیون بیشتر برای مصارف خانگی ، سوله ها و ایوان ها استفاده می شود.  آنها همچنین در معماری خانه های سبک مدرن و سقف شیروانی مدرن استفاده می شوند.

جوانب مثبت سقف جاری:

در این نوع سقف از مصالح ساختمانی بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر سقف استفاده می کنند.  شیب تند آنها باعث می شود که برف و آب به راحتی پایین بریزد که این امر برای مناطق بارانی و برفی بسیار عالی است.

جوانب منفی:

خانه هایی که فقط از سقف اسکیلیون استفاده می کنند ، می توانند در مناطق بادی شدید دچار مشکل شوند.

موارد مهم قبل از ساخت سقف | شینگل | تخت شیروانی - پوشش بام تخت جمشید

در متن بالا نمونه ها و ایده های متنوع از انواع سقف و مزایا و معایب آنرا مطالعه نمودید. با بهره گیری از مطالب بالا می توانید بهترین انتخاب را با توجه نوع آب و هوا خود داشته باشید.

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سقف سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه کینگستون (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی یا ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *