پوشش بام تخت جمشید

فهرست مطالب

در واقع ویلا را از جمله ساختمان هایی می دانند دارای طراحی بسیار شیک و زیبا است و در آن از نماهای زیبا و طراحی باز استفاده می گردد. این ساختمان ها بیشتر در مناطق روستایی، دریای، جنگلی و… ساخته می شوند. برای ویلاها از سقف های مختلفی مانند سقف شیبدار، سقف مسطح، سقف گنبدی و انواع مختلف و مدرن سقف شیروانی و…. استفاده می شود. البته توجه داشته باشید که انتخاب نوع سقف به عواملی مانند شرایط ویلا و همچنین موقعیت جغرافیا آن بستگی دارد. همچنین برای ساخت سقف ویلا از متریال مختلفی استفاده می شود که انتخاب این متریال نیز با توجه به عوامل همچون موقعیت مکانی ویلا اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

همان طور که می دانید سقف های شیبدار، نیازمند مراقبت کمتری نسبت به سقف های معمولی هستند. به همین علت سقف شیبدار، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. با توجه به زندگی مدرن امروزی، ساختمان ها با سقف ویلای مدرن جای خود را به ساختمان های قدیمی و کهنه داده اند.

سقف ویلا

اگر چه با شنیدن واژه سقف به یاد سایه و محافظ بالا سرمان می افتیم اما در واقع سقف یک سازه، کاربردی بالاتر از تنها سایه بانی برای ایجاد امنیت ما دارد. سقف یک بنا در واقع یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین قسمت های آن در ظاهر نهایی آن بنا خواهد بود که علاوه بر مقاوم و ایمن بودن باید بتواند زیبایی ظاهری بنا را نیز تأمین کند. به همین علت بسته به ظاهر هر بنا و معماری مختص آن بنا ظاهر و نوع سقفی که انتخاب خواهد شد نیز متفاوت خواهد بود.

استفاده از سقف های شیبدار برای ساخت ویلاها، باعث شده است تا زیبایی منحصر بفردی داشته باشند. برای پوشش دهی سقف ویلا از مصالح مختلفی استفاده می شود. مصالحی که در کنار هم قرار می گیرند و سقف ویلا را تشکیل می دهند. انواع مختلفی از پوشش سقف وجود دارند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

سقف شیروانی ویلا

امروزه در مناطق بسیاری از کشور، ویلاهای بسیاری ساخته شده است. ویلاهایی که برای ساخت آن ها و پوشش دهی سقف آن ها از پوشش های مختلف استفاده می شود. استفاده از سقف های شیبدار برای ساخت ویلاها، باعث شده است تا زیبایی منحصر بفردی داشته باشند. برای پوشش دهی سقف ویلا از مصالح مختلفی استفاده می شود. مصالحی که در کنار هم قرار می گیرند و سقف شیروانی ویلا را تشکیل می دهند.

ویلا از جمله ساختمان های لوکس و مدرن با نماهای خیره کننده به شمار می رود. این سازه اغلب در مناطق روستایی، دریایی و جنگلی شمال ایران و مناطق پربارش اجرا می شود. برای اجرای سقف ویلا از انواع سقف های مختلف از جمله سقف شیروانی و سقف شیبدار استفاده می کنند. انتخاب نوع سقف ویلا به موقعیت جغرافیایی و شرایط سازه بستگی دارد. هم چنین برای انتخاب نوع پوشش سقف سازه بایستی تمامی شرایط را در نظر گرفته و بهترین گزینه را در اولویت قرار داد. به همین منظور اجرای سقف شیبدار برای طراحی ویلا در مناطق بارانی ایده آل بوده و هم چنین از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد. امروزه مدرنیته شدن در زمینه های بسیاری گسترش یافته و این موضوع در طراحی و اجرای سازه ها و ویلاها نیز تاثیر بسیاری را داشته است.

به عنوان مثال خانه های ساخته شده در سال های اخیر اغلب سقف هایی ساده و مسطح دارند. اما اگر چشم اندازی وسیع تر داشته باشیم و به خانه های ویلایی واقع در مزارع، مناطق مرطوب و جنگلی نگاهی بیندازیم بیشتر با سقف های شیروانی یا شیب دار که در واقع به سبک اروپایی هستند مواجه خواهیم شد. اگر داشتن ویلایی با ظاهر زیبا و خلاق از اولویت های شماست، پیکره بندی و ظاهر زیبای سقف بنای شما عاملی مهم بوده باید به طور خاص در معماری شما به آن توجه شود.

با توجه به ظاهر زیبای سقف های شیب دار و نیاز آن ها به مراقبت کمتر نسبت به سقف های مسطح، استفاده از این نوع سقف در ساخت ویلاها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. شاید شیب دار بودن سقف شاید اولین چیزی باشد که به چشم بیاید اما باید دانست که نوع پوشش در نظر گرفته شده در سقف شیبدار عامل بسیار مهم و حساسی در ایجاد محافظت مناسب از ویلا با توجه به اقلیم منطقه است. سقف های شیب دار عایق بوده و با پوشش از جنس متفاوت قابل پیاده سازی هستند که بنا به شرایط اقلیمی و نوع آب و هوای منطقه مناسب ترین جنس پوشش انتخاب می گردد. علاوه بر تاثیر آب و هوا بر انتخاب سقف شیروانی، طول عمر و هزینه و نوع سازه ساختمان نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

برای پیاده سازی سقف ویلا از سقف شیروانی و انواع پوشش سقف شیبدار که شرکت پوشش بام تخت جمشید افتخار نمایندگی آن ها در ایران را دارد استفاده شده و متریال زیبای ارائه شده دارای شناسنامه و گارانتی می باشد. استفاده از سقف شیبدار در سقف ویلا موجب زیبایی بیشتر و در دراز مدت منجر به صرف هزینه کمتر خواهد شد.

ویلاسازی

ویژگی‌های پوشش سقف ویلا

ویژگی‌های پوشش سقف ویلا تأثیر زیادی بر استحکام، عملکرد، زیبایی و انرژی‌افزا در ساختمان دارند. در انتخاب پوشش سقف ویلا، نیاز به ملاحظه‌ای دقیق در خصوص مواد ساختاری، نگهداری، عایق‌ها و جزئیات طراحی دارید. در زیر ویژگی‌های مهمی که در انتخاب پوشش سقف ویلا باید در نظر گرفته شوند، آورده شده است:

  1. مواد ساختاری ساخت ویلا:

  •    استانداردهای مقاومت: مطمئن شوید که مواد مورد استفاده در ساخت سقف، به استانداردهای مقاومت و استحکام مطابقت دارند.
  •    وزن مواد: وزن مواد ساختاری می‌تواند تأثیر زیادی در ساختمان و ساختار سقف داشته باشد.
  1. عایق حرارتی و صوتی سقف ویلا:

  •    عایق حرارتی: ویژگی‌های عایق حرارتی سقف بر تأثیرات حرارتی در داخل ویلا تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند.
  •    عایق صوتی: در صورتی که به آرامش درون فضا اهمیت می‌دهید، عایق صوتی مؤثر می‌تواند نواحی زندگی شما را آرام‌ تر کند.
  1. نگهداری و مقاومت در برابر عوامل جوی:

  •    مقاومت در برابر باران و برف: پوشش سقف باید مقاوم در برابر باران و برف باشد و از نشت آب جلوگیری کند.
  •    مقاومت در برابر باد: اگر ویلا در مناطق با باد شدید قرار دارد، مقاومت در برابر باد نیز مهم است.
  •    مقاومت در برابر اشعه UV: مقاومت در برابر اشعه UV باعث طولانی‌تر شدن عمر پوشش سقف می‌شود.
  1. جزئیات طراحی سقف ویلا:

  •    رنگ و طرح: رنگ و طرح پوشش سقف می‌تواند به زیبایی خاص و جلب نظری به ویلا شما کمک کند.
  •    جزئیات معماری: جزئیات طراحی مانند استفاده از شیروانی‌ها، نرده‌ها و دیگر عناصر معماری نیز می‌توانند به زیبایی و شخصیت ویلا افزوده شوند.
  1. هزینه نصب و نگهداری:

  •    هزینه نصب: بررسی هزینه نصب پوشش سقف، در نظر گرفتن بودجه شما راحتی در انتخاب مواد مصرفی را افزایش می‌دهد.
  •    هزینه نگهداری: موادی که هزینه نگهداری کمتری داشته باشند، می‌توانند از لحاظ اقتصادی تر باشند.

به طور کلی، انتخاب پوشش سقف ویلا نه تنها بر اساس ظاهر بلکه با توجه به عملکرد و نیازهای منطقه جغرافیایی و محیطی محل ویلا نیز باید انجام شود.

 

سقف شیروانی ویلا

استفاده از سقف شیبدار در سقف ویلا

همان طور که می دانید سقف های شیبدار، نیازمند مراقبت کمتری نسبت به سقف های معمولی هستند. به همین علت سقف شیبدار، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. با توجه به زندگی مدرن امروزی، ساختمان ها با سقف شیبدار مدرن جای خود را به ساختمان های قدیمی و کهنه داده اند. سقف شیبدار مورد استفاده در ساختمان ها، علاوه بر عایق بودن، زیبایی خاصی را ایجاد می کنند. امروزه از ورق های آزبست، سیمان و موادی نظیر این ها استفاده نمی شود چرا که استفاده از سفال و تایل های بتنی، سرطان زا هستند و خطر جدی برای محیط زیست ایجاد خواهند کرد.

انواع سقف ویلا

مشاوره و خرید سقف شیروانی

برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی و سفارش آن با ما تماس حاصل فرمایید:

پوشش سقف ویلا - پوشش نمای ویلا

سقف
سقف
سقف
سقف

مزایای استفاده از سقف شیروانی ویلا

استفاده از سقف شیبدار برای پوشش دهی سقف ویلاها، مزایای بسیاری دارد. در ادامه شما را با این مزیت ها آشنا می سازیم:

  • جلوگیری از نفوذ آب به داخل خانه ها و ویلاها

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از سقف شیروانی برای ویلا ها، این است که از نفوذ آب به داخل خانه جلوگیری به عمل می آورد. در صورتی که سقف خانه ها به صورت افقی ساخته شود، آب روی سقف جمع می شود و ممکن است آب از خلل و فرج موجود در سقف وارد خانه یا ویلا شود. این در حالی است که استفاده از سقف های شیروانی از ورود آب به داخل ساختمان ها جلوگیری به عمل می آورد.

  • زیباسازی ویلاها

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های سقف های شیروانی، این است که استفاده از این سقف ها باعث زیبا سازی ویلاها می شوند. هر چقدر که ویلاها زیبا تر و جذاب تر باشند، بدیهی است که مشتریان و طرفداران بیشتری دارد. همچنین قیمت این ویلاها نیز بالاتر خواهد بود.

ویلا سازی

در چندین سال اخیر ویلا سازی جزء کارهای لوکس و لاکچری تبدیل شده است که متخصصان و طراحان خبره در این عرصه فعالیت می کنند. برای حرفه ای شدن و ماندگار شدن در این بازار باید از متریال های لوکس و خاص استفاده کرد تا بهترین خدمات را با کیفیت بالا عرضه کرد. شرکت تخت جمشید در زمینه ویلا سازی نیز تا کنون همراه مشتریان عزیز بوده و هست .

انتخاب متریال مناسب و ماندگارو شیک در ساخت ویلا اهمیت فراوانی دارد بنابراین شرکت تخت جمشید با ارائه بهترین متریال در خدمت ویلا سازان می باشند.

سقف ویلا

شینگل و تخته osb از محصولات پرطرفدار در زمینه سقف های شیبدار و ویلاسازی می باشند و امروزه به عنوان لاکچری ترین محصول در صنعت ویلا سازی به عنوان نمای ساختمان، کف ساختمان و دیواره ها هم چنین سقف شیبدار استفاده می شود. به دلیل عایق بودن و مقاوم بودن آنها در برار باد و باران و رطوبت بسیار مناسب و پرکاربرد در ویلاسازی و سقف های شیبدار می باشد.

قیمت سقف ویلا چگونه محاسبه می شود؟

برای پوشش دهی سقف ویلا، همانطوری که اشاره شد از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود. بدیهی است هر چقدر که کیفیت این مواد و مصالح بیشتر باشد، قیمت نهایی محصول نیز بیشتر خواهد بود. معمولا و در بیشتر موارد، قیمت سقف ویلا به صورت متری محاسبه می شود. طبیعتا هر چقدر که متراژ ساختمان و ویلا بیشتر باشد، قیمت سقف ویلا نیز بیشتر خواهد بود.

انواع سقف شیروانی ویلا

برای پوشش سقف شیروانی ویلا می توان از انواع سقف های مختلفی استفاده کرد. از جمله مهم ترین انواع سقف های ویلایی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف شینگل

یکی از مهم ترین و اصلی ترین انواع سقف ویلا، سقف شینگل می باشد. در تولید این نوع سقف از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده شده است. به نحوی که قیر های پلیمری و گرانول های معدنی برای تولید این نوع سقف مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع سقف در مقابل تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و در مناطقی از کشور که باد و باران زیادی می بارد،  میزان استفاده از این سقف بسیار زیاد است. استفاده  از این سقف دارای محاسن زیادی نیز می باشد. از جمله ی مهم ترین محاسن این نوع سقف شینگل این است که بسیار سبک بوده و نصب آن بسیار آسان و راحت می باشد.

  • سقف طرح سفال

نوع دیگری از سقف ها هستند که تحت عنوان سقف طرح سفال شناخته می شوند. از این سقف ها برای پوشش دهی سقف ویلا استفاده می شوند. این نوع سقف ها حجم بسیار کمی دارند. بعلاوه وزن آن ها پایین بوده و طول عمر بالایی نیز دارند. این موضوع سبب شده است تا استفاده از این سقف ها برای پوشش دهی سقف ویلاها افزایش پیدا کند.

  • آندوویلا

آندوویلا که نام دیگر آن آندولین می باشد، نوع دیگری از سقف های شیبدار هستند که برای پوشش دهی سقف ویلا نیز از آن استفاده می شود. در تولید آن ها از الیاف طبیعی و بیتومین استفاده شده است و از استحکام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. این موضوع سبب شده است تا استفاده از این نوع سقف ها برای پوشش دهی سقف ویلاها روز به روز در سطح کشور در حال افزایش باشد. نحوه رنگ پذیری این نوع پوشش ها در هنگام تزریق بیتومین می باشد. به همین دلیل است که رنگ ها از ماندگاری به نسبت بالایی برخوردار هستند. یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ها و خصوصیات این نوع محصول، این است که این نوع سقف بسیار سبک بوده به نحوی که حتی از سفال و ورق های گالوانیزه نیز سبک تر می باشد.

  • ورق UPVC

اما شاید با توجه به معایب برخی از پوشش ها، یکی از بهترین پوشش برای سقف ویلا ورق UPVC (آندوپلاس) باشد. در بسیاری از مناطق استفاده از شینگل بسیار متداول است، اما ورق یو پی وی سی با توجه به تولید در داخل و گذراندن تستهای مختلف، در تمام مناطق آب و هوایی قابل استفاده می باشد. ورق یو پی وی سی در طرح های مختلف قابل ساخت و ارائه می باشد طرح هایی نظیر سفال، عثمانی، آندولین و آندوویلا در ویلاها بیشتر استفاده می شوند و ورق پی وی سی با طرح آندوویلا با نام تجاری آندوبام بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به جایگزین شدن پی وی سی با بسیاری از مصالح ساختمانی این ورق در سقف شیبدار بیشتر استفاده می شود.

شیب سقف شیب دار ویلا

در هنگام انتخاب نوع سقف ویلا باید به یک نکته بسیار مهم دیگر توجه نمایید و آن میزان شیب این سقف ها خواهد بود. در واقع در هنگام انتخاب مواد و متریال سقف باید به عواملی مانند میزان شیب سقف نیز توجه گردد. به طور کلی می ‌توان گفت که میزان شیب سقف علاوه بر آن که تعیین کننده نوع مصالح مورد استفاده است، می تواند تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب نوع ناودان ها، مقاومت و دوام سقف در برابر عواملی مانند هوا، فضای موجود زیرشیروانی، طراحی سقف و… تاثیرگذار باشد.

به طور کلی می توان گفت میزان شیب سقف در ویلاها به میزان مختلف تقسیم شده است که شامل سقف مسطح با شیب کمتر از ۱۶ درصد، سقف کم شیب با شیب بین ۱۶ تا ۳۳ درصد و همچنین سقف پر شیب که شیب آن بین ۳۳ درصد تا ۱۷۵ درصد است. البته علاوه بر نوع مصالح مورد استفاده مواردی همچون موقعیت جغرافیایی و میزان بارش ها در تعیین میزان شیب سقف تاثیر گذار خواهند بود.

سقف ویلا در شهرهای مختلف

سقف ویلا در شهرهای مختلف با توجه به آب‌ و هوا کاملاً متفاوت می‌باشد. کشور ایران کشوری چهار فصل است همین موضوع باعث شده تا تنوع آب‌ و هوایی در بخش‌ های متفاوت ایران بالا باشد. در حال ‌حاضر نمی‌توان از یک نوع پوشش سقف برای بخش ‌های متفاوت کشور بهره برد. برای مثال شما اگر به تهران یا کرج مراجعه کنید، می‌بینید که سقف ها اکثراً به‌ صورت تخت ساخته شده‌اند. در مقابل اگر به شمال بروید می‌بینید که در بخش‌ های خوش‌آب‌ و هوا و غیرصنعتی این بخش از کشور، خانه‌ ها معمولاً به ‌صورت ویلایی با سقف ‌های شیبدار طراحی شده‌اند.

سقف ‌های شیروانی می‌توانند در هر آب ‌و هوایی برای شما گزینه مناسبی باشند و به شما کمک کنند تا علاوه ‌بر زیباسازی ویلای مورد، آن را در برابر فاکتور های محیطی نیز مقاوم‌تر سازید.

آندوویلا در سقف ویلا

اگر شما طرف‌دار انواع متفاوت سقف شیبدار هستید، مطمئن باشید که می‌توانید از این محصول در هر شرایطی بهره ببرید. در واقع تنها فاکتوری که باعث می‌شود تا شما بتوانید از سقف شیروانی در هر آب ‌و هوایی بهره ببرید، استفاده از انواع متفاوت پوشش های سقف شیب دار می‌باشد. البته طراحی ‌های گوناگونی نیز برای سقف ‌های شیروانی وجود دارند که می‌توانند برای آب‌ و هوای گوناگون مناسب باشند. اما نکته مهم و غیر قابل انکاری که تاثیر شگفت‌انگیزی روی کارکرد سقف شیب‌دار دارد، همان پوشش اصلی است که به ‌عنوان پوشش رویی، روی سقف شیب دار نصب می‌شود. 

شکلهای سقف ‌شیروانی ویلا در شهرهای مختلف

از نظر شکل، انواع متفاوت سقف ویلا در شهر های مختلف در دسته‌بندی‌ های گوناگونی قرار می‌گیرند. برای مثال سقف‌ ها با قاب هشتی شکل،سقف ‌های پروانه‌‌ای، سقف های چند پر و… معمولاً برای آب ‌و هوای بسیار بارانی یا برف‌خیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته سقف های پروانه‌ای بیشتر کارکرد تزیینی دارند اما خب اگر به‌ صورت درست و اصولی طراحی شوند، می‌توانند به ‌خوبی در مقابل باران و برف نیز از خودشان مقاومت نشان دهند.

سقف شیب‌دار برای ویلا

پس می‌توان گفت که این نوع سقف ‌ها برای مناطقی مانند شمال کشور که باران زیادی می‌بارد، گزینه مناسبی هستند. از طرف دیگر سقف های شیبداری که به ‌صورت تک پر ساخته‌شده اند، در کنار هزینه ‌های مقرون‌ به‌ صرفه، می‌توانند برای آب ‌و هوای نسبتاً ملایم‌تر و معتدل‌تر مانند کرج، تهران، و بخش ‌های مرکزی کشور، گزینه مناسبی باشند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که هر نوع سقفی اگر به‌ درستی طراحی شود، می‌تواند در آب ‌و هوای گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد و ویژگی‌ های منحصر به ‌فردش را حفظ کند. اما خب نمی‌توان این نکته را انکار کرد که برخی اشکال سقف ‌ها برای آب و هوا های خاص گزینه‌ های مناسب‌تر و کاربردی‌تر می‌باشند. با توجه به‌ همین نکته ساده شما می‌توانید با بررسی آب ‌و هوای محل مورد نظر خود، برای ساخت ویلا به سراغ طراحی اصولی و درست بروید. 

پوشش سقف ویلا

پوشش سقف ویلا در شهرهای مختلف 

پیش‌تر نیز به این نکته اشاره کردیم که در حال حاضر نکته مهمی که تاثیر شگفت‌انگیزی در کارکرد سقف‌ های شیروانی دارد، پوشش سقف می‌باشد. پس اجازه دهید بیشتر برای شما در رابطه با پوشش سقف ویلا در شهر های مختلف صحبت کنیم. 

سقف شیروانی ویلا در تهران 

شهر تهران شهری است که تقریباً آب ‌و هوای معتدلی دارد. اگر شما قصد دارید که در بخش ‌های متفاوت این شهر ویلا بسازید، می‌توانید از انواع گوناگون و متفاوت پوشش ها بهره ببرید. اگر قصد دارید که در نواحی شمالی استان تهران ویلا بسازید، قاعدتاً باید تغییرات دما را مورد توجه قرار دهید. در بخش ‌های شمالی تهران در برخی روزهای سال، ممکن است که دمای هوا پایین بیاید و هوا سرد شود. در این شرایط بهتر است که حتماً پوششی را انتخاب کنید که عایق خوبی برای حرارت می‌باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در فصول سرد سال، راحت‌تر داخل ویلا را گرم کنید و از هدر رفت انرژی نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. سقف شینگل و ورق یو پی وی سی انتخاب مناسبی برای تهران می باشد.

سقف شیروانی ویلا

سقف شیبدار ویلا در کرج

کرج نیز آب ‌و هوایی تقریباً مشابه تهران دارد. پس برای پوشش سقف ویلا در شهرهای مختلفی مانند تهران و کرج، شما می‌توانید از پوشش های مشابهی بهره ببرید. البته در برخی موارد که در کرج هوا سردتر از تهران می‌شود. در این شرایط بهتر است که شما درست مانند مناطق سردسیر تهران، به سراغ پوشش‌ های بروید که می‌دانید عایق حرارت هستند. در کرج نیز همانند تهران می توان از شینگل و پوشش سقف یو پی وی سی یا آندوپلاس استفاده نمود.

سقف شیروانی ویلا در شمال

سقف شیروانی ویلا در شمال

شمال کشور آب ‌و هوای متفاوتی نسبت ‌به بخش‌ های مرکزی مانند تهران و کرج دارد. به‌ همین دلیل شما باید با دقت بیشتری به انتخاب پوشش ‌های سقف شیب‌دار بپردازید. آب‌ و هوای شمال آب ‌و هوایی کاملاً بارانی و مرطوب می‌باشد و در صورت عدم استفاده از پوشش های مناسب ضدآب، ممکن است مشکلات زیادی برای ویلای شما به وجود بیاید. در حال‌ حاضر بهترین انواع پوشش سقف ویلا برای بخش ‌های شمالی و باران‌خیز کشور، شامل پوشش شینگل، ورق یو پی وی سی و… می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از هر کدام از انواع متفاوت این پوشش ‌ها، نیاز خودتان خودتان را برطرف سازید. 

اجرای سقف شیروانی ویلا

چگونگی اجرای سقف شیروانی ویلا

برای اجرای سقف ویلا ابتدا باید متریال مناسب برای این کار انتخاب گردد. امروز از متریال متفاوتی برای ساخت سقف ویلاها استفاده می گردد. از جمله بهترین این متریال می توان به ورقه های پی وی سی، ورق های طرح سفال، ورق های گالوانیزه و… اشاره کرد. پس از آن که متریال مناسب مشخص شد اجرای سقف شیروانی طی چند مرحله انجام می گردد که این مراحل را در زیر توضیح داده ایم.

نصب کلاف

برای اجرای سقف ویلا باید ابتدا کلاف مناسب ایجاد گردد. زیرا سقف‌ شیروانی معمولاً بر روی این کلاف ها قرار می گیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که متریال کلاف های سقف با توجه به جنس شیروانی انتخاب می ‌شود و برای این کلاف ها از متریال متفاوتی استفاده خواهد شد.

زیرسازی سقف

مرحله بعدی در ساخت سقف ویلا زیرسازی سقف خواهد بود . به طور کلی می ‌توان گفت که پوشش اولیه زیرسازی و همچنین ساخت سازه به عنوان زیرسازی سقف شیبدار در نظر گرفته می شود. البته بهتر است بدانید که سازه سقف شیبدار معمولاً به صورت  خرپایی ساخته خواهد شد.

در واقع می‌ توان گفت که مقاومت و همچنین کیفیت ساخت زیرسازی می ‌تواند نشان ‌دهنده عمر و دوام سقف یک ویلا باشد.  به همین دلیل است که باید در ساخت زیرسازی سقف دقت بسیار زیادی داشته باشید. بنابراین بهتر است برای انجام صحیح این مرحله از مهندسین با تجربه کمک بگیرید.

عایق سازی سقف شیبدار

یکی دیگر از مراحل مهم در ساخت سقف ویلا عایق سازی آن است. در واقع عایق سازی موجب دوام و مقاومت بیشتر سقف خواهد شد. معمولا برای عایق سازی از متریال مختلفی مانند توری، ساندویچ پانل های فلزی، پشم شیشه و ….استفاده می شود. توجه داشته باشید که این مرحله نیز دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. بنابراین باید با دقت و مهارت بالا انجام گردد. زیرا می تواند موجب محافظت از سازه سقف گردد.

پوشش سقف شیروانی

آخرین قسمت از ساخت سقف ویلا را می ‌توان پوشش سقف دانست. در این مرحله از متریالی که انتخاب شده است جهت پوشش دادن سقف استفاده می گردد. توجه داشته باشید که اجرای سقف با استفاده از متریال مختلف دارای قواعد و اصول ویژه ای خواهد بود. بنابراین برای این که سقف شیبدار شما مدت زمان طولانی تری سالم بماند باید این قواعد و اصول را به درستی رعایت نمایید.

همچنین باید به این موضوع دقت داشته باشید که برای اجرای سقف شیروانی و اتصال آن به سازه از اتصالات متفاوتی مانند پیچ، چسب مخصوص یا میخ استفاده خواهد شد. علاوه بر آن متریال مورد استفاده تعیین کننده هر یک از این اتصالات خواهند بود.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی از سقف ها با توجه به متریالی که استفاده شده است جهت عایق بندی کامل در برابر بارش ها نیاز به آب بندی وجود داشته باشد‌.

سقف ویلا مدرن

بیشتر افراد تمایل دارند که ویلای مدرنی داشته باشند. شاید یکی از شاخصه های ظاهری که منجر به مدرن تر دیده شدن سقف ویلا می شود استفاده از سقف شیروانی مدرن در آن می باشد.

اشکال سقف ویلایی مدرن

سقف ویلایی مدرن همان‌ طور ‌که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، می تواند در اشکال گوناگون و متنوعی پیاده‌سازی شود. شما می توانید با توجه به سلیقه و خواسته خود به سراغ انواع گوناگون و متفاوت این محصولات بروید. هیچ ‌گونه محدودیتی برای طراحی سقف ویلایی مدرن وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته خودتان از انواع متفاوت طراحی ‌ها در این زمینه بهره ببرید. دقیقاً به ‌همین دلیل است که نمی‌توان اشکال از پیش ‌تعیین ‌شده‌ای را در این زمینه معرفی کرد.

شما می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر موجود، مدرن ترین و زیباترین طراحی ها را پیدا کنید و مطابق با سلیقه خودتان از یکی از آن ‌ها بهره ببرید. برای مثال شما می‌توانید سقف ‌های شیب‌دار را در انواع تک بر، دو بر، چهار بر و یا حتی پیچیده طراحی کنید و از آن‌ ها بهره ببرید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که استفاده از سقف ویلایی مدرن کاملاً به نوع و نحوه ساخت‌ و ساز شما نیز بستگی دارد. برای مثال اگر شما از دوست داشته باشید تا سازه را به‌ صورت یکپارچه بسازید، می‌توانید یک سقف ساده را در نظر بگیرید. اما اگر قصد دارید ویلای مورد نظر خودتان را به‌ صورت چندوجهی پیاده‌سازی کنید، مجبور هستید که از سقف ‌های پیچیده‌تری استفاده کنید.

رنگ های‌ سقف ویلایی مدرن

 اگر قصد دارید سقف ویلای خودتان را با استفاده از انواع متفاوت سقف شیروانی مدرن طراحی کنید، قاعدتاً باید به رنگ پوشش سقف شیبدار نیز دقت داشته باشید. در حال‌ حاضر با توجه به تنوع تولید انواع متفاوت مواد اولیه، شما میتوانید از پوشش ‌ها با رنگ‌بندی‌ های گوناگون و متنوعی بهره ببرید. برای مثال حتی ورق‌ های شینگل نیز در حال حاضر در رنگ‌بندی ‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند که می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. رنگ‌بندی محصولات کاملاً به سلیقه خود شما وابسته است. البته  آب‌ و هوا نیز در انتخاب رنگ تأثیرگذار است.

برای مثال اگر قصد دارید در آب‌ و هوای گرم سقف ویلایی مدرن و پیاده‌سازی کنید، به‌ هیچ ‌عنوان نباید به سراغ پوشش‌ ها با رنگ تیره بروید. زیرا پوشش ‌هایی که به رنگ تیره هستند، گرما را در فصول گرم سال به خود جذب می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا خنک کردن فضای داخلی خانه بسیار سخت و طاقت‌ فرسا شود. با توجه به‌ همین فاکتور های مهندسی شده، شما باید به سراغ رنگ های زیبا و همچنین اصولی برای پیاده‌سازی سقف شیروانی مدرن بروید تا بتوانید راحت‌تر در ویلایی که ساخته اید زندگی کنید.

چند ایده برای سقف ویلا مدرن

سقف شیروانی سه گوش ویلا

در نمونه سقف شیروانی از دو سقف شیبدار تشکیل شده است که در یک برآمدگی به هم می رسند که شکل مثلثی را در بالای خانه ایجاد می کند. سقف شیروانی در بین ویلای شمال کشور رایج است. شیروانی های جلویی اغلب به عنوان یک تزیین بیرونی اضافه می شوند تا ویژگی های ورودی و ارتفاع جلویی خانه را برجسته کنند.  به این شیروانی های جلوی کاذب گفته می شود.

سقف های شیروانی در بین خانه های امروزی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.  چراکه ظاهری ساده و در عین حال بسیار مدرن می دهد.

سقف ویلایی مدرن

سقف شیبدار مقاطع ویلا

سقف متقاطع مجموع دارای چهار ضلع شیب دار است که در یک خط الراس مشترک به هم وصل شده اند. این نوع طراحی سقف برای خانه های ویلایی به سبک مزرعه دیده می شود.  سقف های شیبدار متقاطع  معمولاً به گونه ای ساخته می شوند که از چیدمان یا ردپای خانه پیروی کنند. برخی از خانه‌ها که طرح‌بندی فرم «T» یا طرح «L» دارند، از این طرح استفاده می‌کنند.

این نوع سقف در میان خانه هایی که چیدمان پیچیده ای دارند مناسب تلقی می شود زیرا ساختار آن به گونه ای طراحی شده است که به راحتی از یک سمت شیبدار منشعب شده و سقف را از آنجا گسترش می دهد.

سقف شیبدار ویلا مدرن

سقف شیبدار ویلا با طراحی غیر متعارف

طراحی های غیر متعارف خانه های پشت بام برای افرادی است که دوست دارند با اشکال بازی کنند و با خانه های خود خلاقیت به خرج دهند.  اینها انواع سقف هایی هستند که شبیه هیچکدام از انواع دیگر نیستند.  این شامل شیب‌های سقفی تندتر، سقف‌های مواج، فرم‌های زیگزاگ و دیگر سقف‌های با ظاهری عجیب است که خانه‌ها را از بقیه متمایز می‌کند.

این نوع سقف ها اغلب با ترکیب فرم های مختلف سقف ایجاد می شوند.  به دلیل شکل غیر معمول آنها، ساخت سقف های غیر متعارف می تواند کمی پیچیده باشد.  اگر می‌خواهید طراحی سقف منحصربه‌فردی داشته باشید که قبلاً دیده نشده است، به معمار خود بگویید که مفاهیمی را ارائه دهد و مطمئن شوید که از کمک مهندسان حرفه‌ای و پیمانکاران سقف‌ها برای اطمینان از پایداری و ایمنی سقف برخوردار هستید.

سقف ویلایی مدرن

سقف شیبدار معاصر

این سقف از یک سقف شیبدار و همچنین از یک تکه سقف ساخته شده است. ساخت این نوع سقف بسیار ساده و است و به همین دلیل سقف معمولی است که در کابین‌های کوچک، قفسه‌های هیزم و دیگر انواع اتاق‌های انباری جدا استفاده می‌شود.

خانه‌های معاصر نیز از سبک سقف‌های شیبدار معاصر استفاده می‌کنند – اغلب آن را شیب‌دارتر می‌کنند تا به نمای بیرونی خانه شخصیت ببخشند.  سقف های سوله نقاط پایین و گوشه های دیوار را کاهش می دهند و فضای داخلی جادارتر به نظر می رسد.

سقف شیروانی ویلا مدرن

سقف پروانه ای برای ویلا

سقف پروانه ای تقریباً شبیه سقف سوله است اما از دو ضلع شیب دار تشکیل شده است که از یکدیگر متمایل شده اند که فرم “V” را ایجاد می کند.  به این دلیل نامیده می شود که به نوعی شبیه بال های پروانه است.

آب باران در دره ای که در وسط ایجاد شده است، جایی که قسمت پایینی سقف ها به هم می رسند، جاری می شود و سپس به سمت پایین می رود.  سقف پروانه ای در بین خانه های مدرن و امروزی رایج است.

مانند سوله، گوشه های دیوارها را از بین می برد و در نتیجه فضای داخلی جادارتر به نظر می رسد.  خانه‌هایی که سقف پروانه‌ای دارند، اغلب دارای سقف‌های بلند و شیشه‌های پنجره‌های بزرگ هستند تا نور خورشید در تمام فضا امکان‌پذیر باشد.

سقف ویلا مدرن

شرکت پوشش بام تخت جمشید در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، آلاچیق و سوله شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه تولیدکننده پوشش سقف شیبدار و تولیدکننده ورق پی وی سی بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (آندوپلاس)، نمایندگی رسمی شینگل ترک (BTM)، تخته OSB ،آندوویلا، ورق سنگریزه (تاپ تایل) و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق پی وی سی با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است. همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره 44201191-026 یا برای ارتباط با بخش فروش با شماره 09121790195، 34005035-026 به صورت تلفنی یا در واتس اپ در تماس باشید.

نمونه کارهای سقف ویلا

سقف ویلا

سقفی که برای بنای موجود در ویلا مورد استفاده قرار می گیرد نه تنها باید اسباب زیبایی محیط را فراهم آورد،

سقف برای ویلا

بلکه باید بتواند نقش قابل ذکر و مهمی را در استحکام خانه یا بنا ایفا کند. مرغوبیت و کیفیت در پروسه تولید و نصب سقف ویلا در محل بسیار حائز اهمیت است و شرکت هایی نظیر افق راز تخت جمشید این مهم را در طراحی خود لحاظ می کنند.

انواع سقف شیروانی ویلا

سقف ویلا در طرح  و سبک های متفاوتی به بازار عرضه می شوند که ما به آن ها اشاره خواهیم کرد.

از سقف مسطح به عنوان یک نمونه از سقف هایی که برای استفاده در بنا مورد بهره برداری قرار می دهند نام می برند.

ویلاهایی که از سقف مسطح برخوردارند عموما از روف گاردن نیز در بام خود سود می برند. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که سقف های مسطح بیشتر در بناهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

گونه دیگری از پوشش های سقفی که در تولید سقف ویلا مورد بهره برداری قرار می گیرند سقف های شیب دار هستند.

باید عنوان کرد که سقف های شیبداری که در ویلا به کار می روند بیشتر در نواحی شمالی ما کارکرد دارند. پوشش های شبدار عمدتا در طراح های متنوعی ارائه می شوند و می توانند زیبایی کم نظیری به محیط پیرامون خود ببخشند.

مسئله عایق بندی نیز در این قبیل از پوشش های سقف خیلی خوب محق شده است و ما در مجموعه افق راز تخت جمشید به این فاکتور خیلی اهمیت می دهیم.

سقف ویلایی که به صورت شیبدار طراحی شده است در مقابل اشتعال و آتش سوزی مقاوم است و می تواند خود را در شرایط گوناگون جوی به اثبات برساند. سقف های شیبدار علاوه بر ویلا در سازه های دیگری مثل سازه های تجاری و اداری هم کارساز هستند.

Rate this post

سقف شیروانی یک طرفه

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.

بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،

بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

سقف شیروانی یک طرفه

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.

در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

این حرف مسئله را نیز بهتر است درک کنید که شما می توانید از سقف های شیروانی یک طرفه در قسمت های گوناگون خانه خود استفاده کنید.

برای مثال بخش گاراژ منزل می تواند سقف موردنیاز خود را داشته باشد. برای نصب و اجرای سقف شیروانی در ابتدا ارزیابی اندازه و همچنین علامت گذاری های واضح می تواند کارساز به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *